Ungaria, aproape de a avea un port la mare. Ce țară îl va găzdui și când va putea fi folosit

Publicat: 24 07. 2023, 08:17
Foto: Captura Youtube

Autoritatea competentă din Ungaria a aprobat crearea unui chei pe terminalul maghiarilor și aduce această țară mai aproape de realizarea planurilor sale privind Portul Trieste. Companiile maghiare îl vor putea folosi din 2026.

Planurile de fezabilitate tehnică și economică pentru realizarea unui chei pe terminalul deținut de statul maghiar au fost aprobate de autoritatea portuară Trieste. În paralel, a început evaluarea lucrărilor de licitație, iar în viitorul apropiat se poate decide cui va fi încredințată construcția, transmite Adevărul.

Canalul va trebui făcut navigabil

Responsabilitatea principală a companiei câștigătoare este să facă navigabil canalul. Mai mult, prima fază a proiectului va include o soluție de conectare a canalului la rețeaua de drumuri. Se estimează că va costa 45 de milioane de euro. Guvernul ungar a reușit să achiziționeze terminalul portuar din Trieste din ianuarie 2021, iar în 2019 a oferit 11,2 miliarde de euro către Adria Port, compania care va dezvolta portul.

Adria Port Inc. este o companie deținută 100% de statul maghiar. Misiunea Portului Adria este de a implementa proiectul de dezvoltare portuară al Ungariei în portul Trieste, Italia, astfel va fi promovat comerțul exterior al Ungariei, dezvoltând rețeaua logistică în beneficiul economiei maghiare și contribuind la dezvoltarea economică durabilă.

Terminalul este în paragină

Ministerul Afacerilor Externe și Comerțului exercită controlul asupra societății comerciale. Terminalul a fost folosit anterior de rafinăria de petrol Aquila pentru rafinare și manipulare a hidrocarburilor, dar în ultimii ani a ajuns în paragină.

Péter Szijjártó, ministrul Afacerilor Externe și Comerțului, a declarat la sfârșitul anului trecut că „companiile maghiare vor putea folosi terminalul portuar din Trieste pentru activitățile lor de export din 2026″.

Italia a primit deja 45 de milioane de euro din fondul de recuperare pentru a dezvolta porțiunea de coastă, iar costurile de dragare a fundului mării ar putea fi acoperite de această sumă.