Un profesor universitar a rămas fără 100.000 de lire sterline / Ce s-a întâmplat cu banii acestuia: „Am devenit puțin suspicios”

Un profesor universitar a rămas fără 100.000 de lire sterline / Ce s-a întâmplat cu banii acestuia: „Am devenit puțin suspicios”
Sursa Foto: Pixabay

Un profesor universitar din Marea Britanie, în vârstă de 84 de ani, trage un semnal de alarmă și încurajează oamenii să fie vigilenți, după ce a rămas fără 100.000 de lire sterline în urma mai multor apeluri telefonice.

Paul Henderson a fost sunat de trei ori de indivizii care se dădeau drept angajați al departamentului de fraudă bancară The Co-operative, relatează Mirror.

Înainte de apelurile suspecte, bărbatul ceruse un nou card Visa, după ce cineva a încercat să facă o tranzacție de 30 de lire sterline folosind contl său.

Cum a reușit profesorul universitar să rămână fără 100.000 de lire sterline

Inițial, profesorul a crezut că persoanele care îl apelează sunt angajați ai băncii la care și-a făcut noul cont, însă nu a fost atent la un indiciu: numărul de telefon al indivizilor era în afara zonei de acoperire.

„De obicei nu răspund la acestea, așa că am lăsat să sune, dar după a treia încercare, m-am săturat, așa că am răspuns pentru că am vrut doar să scap de ele (de apeluri – n.r.). Ei au susținut că sunt de la departamentul de fraudă a Co-operative Bank. Apelantul a susținut că s-au făcut două tranzacții din contul meu, una de 50 de lire sterline și una de 30 de lire sterline și mi-au întrebat dacă le-am autorizat – ceea ce nu am făcut”, a de mărturisit bărbatul.

Escrocii, angajați ai băncii la care bărbatul avea cardul

Escrocii care l-au sunat pe profesor se dădeau drept angajați ai băncii. Aceștia i-au adresat bărbatului întrebări despre identitatea sa, printre care chiar și numele școlii la care a studiat.

„Aici am devenit puțin suspicios pentru că mi-a cerut prima școală, iar cuvântul meu memorabil de securitate a fost ultima mea școală. Am spus un răspuns despre care apelantul a afirmat că este greșit și apoi a pus o altă întrebare de securitate, iar Co-op nu ar face niciodată asta. A durat aproximativ șapte minute și chiar la sfârșit a spus că îmi trimite un cod de securitate pe telefon. Am citit înapoi codul care fusese trimis prin mesaj, iar mai târziu mi-am dat seama că, în timp ce persoana vorbea cu mine, îmi schimba detaliile contului bancar”, a mai mărturisit el.

După câteva ore, Paul și-a dat seama că totul a fost o înscenare. El primise un mesaj de la Co-op Bank în care îi spunea că detaliile sale de securitate au fost modificate.

Câteva zile mai târziu, profesorul și-a verificat contul și astfel a aflat că i-au fost retrase economiile de 100.000 de lire sterline.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`