Un pilot rus a încercat să doboare un avion britanic deasupra Mării Negre / Cum au descris rușii acest incident: „defecțiune tehnică”

Un pilot rus a încercat să doboare un avion britanic deasupra Mării Negre / Cum au descris rușii acest incident: „defecțiune tehnică”
Sursa foto: Twitter - Make Peace Now; alternative news @AlternatNews

Un pilot rus a încercat să doboare un avion britanic de supraveghere, după ce a crezut că are permisiunea de a trage, relatează BBC. La acel moment, rușii au susținut că a fost o defecțiune tehnică, deși pilotul a tras două rachete, dintre care prima a ratat ținta.

Ministerul britanic al Apărării (MoD) a acceptat public explicația rușilor. Avionul RAF, cu un echipaj de până la 30 de persoane, era într-o misiune de supraveghere deasupra Mării Negre, în spațiul aerian internațional, anul trecut, pe 29 septembrie.

Unul dintre piloții ruși din avioanele SU-27 a crezut că îi este permis de a ținti avionul britanic, din cauza unei comenzi ambigue.

Al doilea pilot al avionului SU-27 a contestat decizia colegului său

„Intenția noastră a fost întotdeauna să protejăm siguranța operațiunilor noastre, să evităm escaladarea inutilă și să informăm publicul și comunitatea internațională”, a declarat un purtător de cuvânt al Ministerului Apărării.

Apropiindu-se de avionul de spionaj al RAF, piloții celor două avioane SU-27 au primit o comunicare de la controlorul stației de la sol, care au comunicat „aveți ținta”. Limbajul ambiguu a fost interpretat ca fiind permisiunea de a trage în avionul care supraveghea deasupra Mării Negre.

Racheta lansată nu a reușit fixarea țintei, motiv pentru care această acțiune a fost o ratare, nu o defecțiune, așa cum au menționat rușii. De asemenea, colegul pilotului care a tras cu racheta nu a crezut că i s-a dat această permisiune.

Ministerul Apărării din Marea Britanie, despre cum s-a întâmplat incidentul

După trei săptămâni de la incident, guvernul britanic a confirmat că incidentul a avut loc. Până atunci, Ministerul rus al Apărării a declarat că a fost vorba despre „o defecțiune tehnică”.

Totul a fost un „angajament potențial periculos”, a declarat secretarul Apărării de atunci, Ben Wallace, care a acceptat explicația Rusiei adăugând că: „Nu considerăm că acest incident constituie o escaladare deliberată din partea rușilor, iar analiza noastră este de acord că s-a datorat unei defecțiuni”, mai arată sursa citată anterior.

Deși fostul secretar al Apărării a acceptat explicația rușilor, armata americană a discutat pe tema acestui subiect folosind termeni mai duri, potrivit unei scurgeri de informații secrete.

De asemenea, întâmplarea a fost descrisă ca fiind „un incident care (avionul) a fost aproape doborât”, a declarat aviatorul american Jack Teixera.

„Incidentul a fost mult mai grav decât a fost descris inițial și ar fi putut constitui un act de război”, relatează New York Times.

Pilotul rus „care fixase ținta pe avionul britanic, a tras, dar racheta nu a fost lansată corect”, susține publicația.

Un alt oficial american anonim a descris incidentul ca fiind „foarte, foarte înfricoșător”, potrivit NYT.

Ministerul Apărării a susținut că „o proporție semnificativă din conținutul acestor rapoarte [din documente] este falsă, manipulată sau ambele”.

De ce se țin secrete aceste detalii referitoare la incidentul din septembrie 2022

Ministerul Apărării din Marea Britanie a fost reticent în a oferi toate detaliile referitoare la incidentul din septembrie 2022, când pilotul rus a înțeles greșit comanda primită de la sol și a lansat o rachetă într-un avion britanic deasupra Mării Negre, din mai multe motive.

Regatul Unit nu voia să facă public amploarea activităților sale de colectare a informațiilor și detaliile comunicațiilor interceptate. De asemenea, niciuna dintre cele două părți nu și-ar fi dorit o escaladare, una care ar atrage un membru NATO într-o confruntare militară cu Rusia.

Tot pentru BBC, Ministerul Apărării a declarat că incidentul este un „memento dur al consecințelor potențiale ale invaziei barbare a lui Putin în Ucraina”.tt

Urmăriți B1TV.ro și pe
`