Un grup de 38 de români sunt blocaţi de 15 ore pe aeroportul Amman, din Iordania, după ce cursa TAROM care trebuia să îi aducă în ţară a fost deviată pe un alt aeroport iordanian. Oamenii se plâng că au fost anunţaţi de această situaţie la două ore după ce avionul deja decolase, gol, cu destinaţia Bucureşti. Conducerea TAROM dă asigurări că încearcă să rezolve problema şi se ocupă să redirecţioneze pasagerii către Bucureşti cu ajutorul altor companii aeriene.
Cursa Tarom Amman – Bucureşti a aterizat duminică dimineaţă pe Otopeni fără pasageri. 38 de români sunt blocaţi de mai bine de 15 ore pe aeroportul din capitala Iordaniei, după ce cursa care trebuia să decoleze la ora 3 dimineaţa din Amman a fost deviată pe alt aeroport iordanian.
„Avionul nu a putut ateriza în Amman din cauza vizibilităţii foarte reduse, aşa că a aterizat pe un alt aeroport din apropiere de Amman. Pasagerii au fost debarcaţi acolo. Avionul s-a reîntors fără pasageri în Bucureşti, pe motiv că cei care trebuiau să se afle la bord erau pasagerii din Amman, şi nu cei din celălalt aeroport. Echipajul de zbor trebuia în schimb să se întoarcă pe aeroportul Otopeni cu aeronava, altfel ar fi intrat în criză de timp şi nu s-a fi încadrat în timpul legal de lucru”, a explicat pentru B1 TV directorul general executiv TAROM, Christian Heinzmann.
Reprezentanţii Tarom spun că pasagerii se aflau pe aeroportul Queen Alia din Iordania, când au fost informaţi de această situaţie. Din cauza timpului de transfer de la un aeroport la celălalt, echipajul de zbor a depăşit timpul legal de lucru şi s-a reîntors în Capitală fără pasageri la bord.
Oamenii s-au plâns că au fost anunţaţi de schimbări de către reprezentanţii Tarom din Amman, la două ore după ce aeronava deja decolase cu destinaţia Bucureşti. Aceştia au mărturisit că au rămas să aştepte în aeroport, fără mâncare sau apă. Situaţia este cu atât mai gravă, spun ei, cu cât următorul zbor către România este programat pentru noaptea de marţi spre miercuri.
Directorul general al Tarom a declarat că este nemulţumit de faptul că, ore în şir, nu a reuşit să-l contacteze pe agentul de vânzări care reprezintă compania în Amman. Ulterior, conducerea Tarom a anunţat că va apela la ajutorul altor companii aeriene pentru a aduce pasagerii în ţară.
„Trebuie să îmbarcăm pasagerii din Amman într-o altă cursă. Încercăm să facem acest lucru prin toate metodele şi să-i aducem în ţară, prin Istanbul”, a mai spus directorul TAROM.