Un fost pilot dă în judecată compania aeriană pentru care a lucrat: Operatorul l-a lăsat să zboare, deși era incapabil
Un fost pilot american, care a avut o cădere nervoasă la bordul unui avion, dă în judecată compania aeriană JetBlue pentru că i-a permis să zboare, deși era incapabil, susține acesta.
Pilotul spune că a avut o cădere nervoasă în timpul zborului, ceea ce a dus la aterizarea de urgență a unei curse din 2012.
Clayton Osbon, în vârstă de 52 de ani, acuză compania de neglijenţă şi încălcarea contractului. Acesta cere despăgubiri compensatorii de 4,85 milioane de dolari, alte 4,85 milioane ca despăgubiri punitive, aceeaşi sumă pentru afectarea reputaţiei şi stresul emoţional la care a fost supus, informează The Guardian.
Osbon a dat în judecată compania Jet Blue la exact trei ani după căderea nervoasă petrecută la bordul unui avion care zbura între New York şi Las Vegas şi al cărui copilot era. Incidentul a dus la aterizarea de urgenţă pe aeroportul din Amarillo, în statul american Texas.
În timpul zborului cu pricina, pilotul a început să alerge pe culoare și să vorbească pe un ton agresiv despre religie și terorism.
Pasagerii l-au imobilizat, iar copilotul aflat la bord a ajutat la efectuarea aterizării de urgenţă.
Osbon și-a motivat comportamentul, spunând că a fost provocat de „o convulsie cerebrală parţială complexă” pe care Jet Blue ar fi trebuit să o identifice înainte ca el să se urce la bordul avionului, după ce ratase o întâlnire de dinaintea decolării şi era ciufulit, confuz şi se mişca încet.
„Jet Blue nu a făcut niciun efort pentru a se asigura că Clayton Osbon, comandant, era apt de zbor. În loc, JetBlue a menţinut o cultură organizaţională menită să protejeze carierele membrilor echipajelor de zbor care erau inapţi de zbor în mod uşor demonstrabil”, scrie în documentele depuse în instanţă.
După incident, un judecător federal l-a declarat pe pilot nevinovat pe motiv de nebunie temporară. Asta, după ce a fost acuzat de obstrucţionarea activităţii echipajului de zbor.