Un fost angajat al OceanGate a avertizat despre potențiale probleme de siguranță ale navei Titan încă din 2018

Publicat: 23 06. 2023, 15:01
Actualizat: 29 06. 2023, 11:18
Foto: Captura YT

Documentele instanței americane dezvăluie că un fost angajat al companiei a avertizat despre potențiale probleme de siguranță cu nava încă din 2018. Potrivit documentelor judecătorești din SUA, David Lochridge, directorul de operațiuni maritime al companiei, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la carena navei într-un raport de inspecție, dar avertismentele sale au fost ignorate, scrie CNN.

Noi detalii despre implozia submarinului Titan

Joi, un robot submersibil, fără pilot, controlat de la distanță, operat de Franța, a ajuns la epava Titanicului la 12.500 de picioare, cu doar câteva minute până când oxigenul de la bordul navei s-a epuizat, în căutarea disperată a Titanicului.

Lochridge a spus într-un proces contrar că a fost însărcinat de Stockton Rush – CEO-ul OceanGate, care se numără printre cei cinci de la bordul Titanului – să efectueze o inspecție a submersibilului.

Lochridge și-a exprimat îngrijorarea că nu au fost efectuate teste nedistructive pe carena Titanului pentru a verifica „delaminări, porozitate și goluri de aderență suficientă a adezivului utilizat din cauza grosimii carenei”, se spune în raport. Când Lochridge a ridicat problema, i s-a spus că nu există niciun echipament pentru a efectua un astfel de test.

Procesul a fost soluționat și respins în noiembrie 2018. Termenii acordului nu au fost dezvăluiți, iar Lochridge nu a putut fi contactat pentru comentarii.

Dosarele judiciare ale companiei indică că au existat teste suplimentare după timpul petrecut de Lochridge la OceanGate și nu este clar dacă vreuna dintre preocupările sale au fost abordate pe măsură ce nava a fost dezvoltată.

Un alt fost angajat OceanGate care a lucrat pentru scurt timp pentru companie în aceeași perioadă de timp cu Lochridge a avut preocupări similare, a spus el, vorbind cu CNN sub condiția anonimatului, deoarece nu este autorizat să vorbească public.

Fostul angajat a devenit îngrijorat când a sosit carcasa din fibră de carbon a Titanului, a spus el, făcând ecou îngrijorările lui Lochridge cu privire la grosimea și aderența acestuia în conversația sa cu CNN. Coca a fost construită doar cu o grosime de doar cinci inci, a spus el, spunând că inginerii companiei i-au spus că se așteptau să aibă o grosime de șapte inci.

Garda de Coastă americană a anunțat, joi, că a fost descoperită o zonă cu resturi care ar putea proveni de la submersibilul Titan, dispărut în apropierea epavei Titanicului. David Mearns, expert în scufundări, a declarat pentru BBC că printre resturi sunt „un cadru de aterizare și un capac spate de la submersibil”. Capacul include și partea pe care scrie „OceanGate”, numele companiei americane ce opera submersibilul.

Submersibilul Titan, care transporta cinci persoane într-o călătorie turisticăare o rezervă de oxigen care poate ajunge pentru 96 de ore. Numai că acesta e dispărut de duminică.

Detalii urmează să fie prezentate într-o conferință de presă.

Resturi ale submersibilului Titan ar fi fost găsite

Garda de Coastă americană a anunțat că în zona de căutare a submersibilului Titan roboții trimiși au găsit un „câmp de resturi”. Mai mulți experți evaluează acum datele.

Și robotul francez Victor 6000 a ajuns pe fundul oceanului și a început să caute submarinul.

Potrivit estimărilor Gărzii de Coast,ă rezervele de oxigen de pe Titan s-ar fi epuizat joi, la prânz, asta în cazul în care submersibilul nu ar fi făcut implozie.

Contactul cu Titan a fost pierdut după 1 oră și 45 de minute de la plecarea submarinului. Printre cei care se aflau la bord se numără miliardarul şi aventurierul britanic Hamish Harding şi omul de afaceri de origine pakistaneză Shahzada Dawood împreună cu fiul său, Suleman, ambii cetăţeni britanici.