Uber, despre decizia CJUE: Serviciile de tip Uber trebuie reglementate

Uber, despre decizia CJUE: Serviciile de tip Uber trebuie reglementate

Reprezentanţii Uber au menţionat că serviciile de tip Uber trebuie să fie reglementate, anunţând că, în acest sens, vor continua dialogul cu autorităţile din Europa.

„Acest caz (Bensalem – n. r.) dezbate dacă Franţa ar fi trebuit să notifice Comisia Europeană înainte de a adopta legea Thévenoud din 2014, care face referire la serviciile bazate pe principiul peer to peer, servicii pe care noi le-am oprit încă din 2015 (uberPOP). Aşa cum a declarat noul nostru CEO, este necesar ca serviciile de tip Uber să fie reglementate, în acest sens vom continua dialogul cu autorităţile din Europa”, au susţinut oficialii Uber, citaţi de Agerpres.

Astfel, compania specifică faptul că acest caz nu influenţează modul în care compania activează în Franţa şi în majoritatea ţărilor.

„Contrar cazului Elite Taxi, cazul Bensalem nu este despre reglementarea serviciilor Uber de tip peer to peer, ci despre respectarea unei dispoziţii legale specifice Franţei în conformitate cu legile Uniunii Europene. Drept urmare, reglementarea CJUE nu afectează serviciile Uber din Franţa sau din Europa. Legea Thévenoud din 2014 constă într-un set de măsuri menite să împiedice dezvoltarea aplicaţiilor de mobilitate cum ar fi UberPOP, Djump sau Heetch şi să protejeze monopolul companiilor de taxi din Franţa”, au explicat reprezentanţii Uber.

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a decis ca statele membre ale Uniunii Europene au dreptul de a interzice sau restrânge exercitarea ilegală a unei activităţi de transport precum UberPOP, fără a notifica în prealabil Comisia.

Uber a specificat că o decizie anterioră a CJUE viza utilizarea de către Uber a şoferilor fără licenţă de taximetrie în cadrul serviciului UberPOP în Franţa, serviciu care a fost suspendat şi în consecinţă decizia CJUE nu va afecta operaţiunile Uber din Franţa.

Aşadar, Uber a susţinut că autorităţile franceze ar fi trebuit să obţină aprobarea Comisiei Europene pentru o nouă lege, în luna octombrie 2014, care conţinea şi prevederi cu privire la aplicaţiile de mobilitate, iar acuzaţiile formulate împotriva a doi din managerii Uber din Franţa nefiind legale.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`