Informații din interiorul aeroportului au început să dezvăluie eșecuri catastrofale care au dus la dezastrul aviatic care a ucis 67 de persoane, inclusiv trei soldați, în Washington. Coliziunea a avut loc în timp ce zborul American Airlines, care transporta 60 de pasageri și patru membri ai echipajului, se apropia de Aeroportul Național Ronald Reagan Washington, unde ar fi trebuit să aterizeze, cu puțin înainte de ora 21:00.
În acea noapte, un controlor de trafic aerian a fost lăsat să se ocupe atât de traficul elicopterelor, cât și de gestionarea avioanele – o sarcină care ar fi trebuit să fie împărțită la doi oameni – potrivit The New York Times.
Mai exact, aceste sarcini sunt de obicei rezolvate de două persoane între orele 10:00 și 21:30, potrivit unui raport.
După ora 21:30, sarcinile sunt de obicei combinate și lăsate pe umerii unei singure persoane, pentru că aeroportul are parte de mai puțin trafic până mai târziu.
Cu toate acestea, un supraveghetor al traficului aerian a decis să combine aceste sarcini înainte de ora limită programată și a permis unui controlor de trafic aerian să-și părăsească locul de muncă mai devreme.
Rămâne neclar de ce supervizorul i-a permis lucrătorului să plece miercuri seara mai devreme, chiar înainte de coliziunea în aer.
A reieșit și că elicopterul Armatei, care transporta trei soldați, implicat în coliziune, e posibil să fi deviat de la traiectoria de zbor aprobată.
Surse au spus că elicopterul Sikorsky H-60 Black Hawk nu se afla pe ruta sa aprobată și zbura mai sus decât ar fi trebuit.
Din înregistrări reiese că pilotul elicopterului a confirmat că a văzut zborul American Airlines și i s-a spus să rămână pe ruta predeterminată, în spatele avionului.
Sursele au spus că pilotul nu a respectat instrucțiunile primite și că era la o jumătate de milă în afara traseului de zbor și se afla la o altitudine de peste 300 de picioare.
Un înalt oficial al armatei a declarat pentru The Times că pilotul Black Hawk a mai zburat pe ruta și era foarte conștient de restricțiile și nivelurile stricte de altitudine.
Pe măsură ce avionul se apropia de pistă, piloții au cerut controlului traficului aerian să le schimbe pista, potrivit unui raport FAA.
Avionul fusese autorizat să aterizeze pe pista 1, artera principală a aeroportului, dar controlorul i-a cerut pilotului să aterizeze pe pista 33.
O sursă a declarat pentru The Times că o astfel de decizie este una de rutină, în special cu avioanele regionale și că decizia ar fi putut fi luată pentru a preveni aglomerarea pistei principale.
Întunericul ar fi putut juca un rol în ceea ce a făcut ca ambilor piloți să fie atât de dificil să evalueze corect distanța.
Reagan National are un personal insuficient de mulți ani, cu doar 19 controlori pe deplin certificați în septembrie 2023 – cu mult sub ținta de 30 – conform celui mai recent Plan al forței de muncă pentru controlorii de trafic aerian prezentat Congresului.