În al doilea weekend de la premieră, filmul de acţiune american al lui Tom Cruise a fost văzut în 4.751 de cinematografe din America de Nord. La nivel mondial, filmul a încasat 548.604.000 de dolari.
Weekendul a dus încasările lui „Top Gun: Maverick” la cifra de 291,6 milioane de dolari până duminică seara, depășind „War of the Worlds” (cu 234 milioane de dolari), ceea ce îl transformă în filmul lui Tom Cruise cu cele mai mari încasări obținute vreodată la box-office în Statele Unite. Deși filmul nu a fost distribuit în China și Rusia, la nivel internațional a reușit să obțină aproximativ 256 de milioane de dolari din încasări.
„Tom Cruise a reușit una dintre cele mai îndrăznețe cascadorii din cariera sa. Nu e vorba de vreo acrobație aeriană, ci de faptul că a reușit să atragă publicul în sălile de cinema cu un film care nu e despre supereroi”, scria Variety.
„Top Gun: Maverick” a primit însă enorm de mult sprijin din partea Departamentului Apărării (DOD) sub formă de echipamente – inclusiv avioane cu reacție și portavioane – personal și expertiză tehnică. Acest lucru a fost autorizat de către Biroul Media de Divertisment al DOD, care îi asistă pe regizorii care spun povești militare. Relația dintre Tom Cruise și armata americană durează din 1986, când pentru primul Top Gun, Pentagonul a contribuit de asemenea cu diverse bunuri și servicii la producția filmului. Spre exemplu, un singur F-14 Tomcat costa aproximativ 38 de milioane de dolari. Iar bugetul total pentru „Top Gun” a fost de 15 milioane de dolari.
De altfel chiar Cruise a spus că pregătirea actorilor a fost necesară pentru ca ei să poată urca în locul din spate al performantelor avioane F-18. Tom Cruise a declarat: „Înainte de F-18 trebuie să faci un antrenament serios. Eu nu l-am mai făcut din 1985. Toți actorii au fost obligați să treacă prin modulul de antrenament în apă.” Până să ajungă la manșele supersonicelor, actorii au zburat cu avioane cu elice și au făcut acrobație aeriană. Instructorii US Navy i-au pregătit să reziste în condiții extreme.
S-a scris foarte mult (în SUA) despre legăturile dintre armata americană și Hollywood, iar despre mult așteptatul Top Gun: Maverick – în mod special. Asta și pentru că lansarea filmului a fost amânată de atâtea ori încât The War Zone a reușit să facă rost și să publice mai multe documente care arată cât de implicat a fost cu adevărat Departamentul Apărării, inclusiv Departamentul Marinei Americane, în producția filmului lui Tom Cruise. Filmul original din 1986 a dus la un val masiv de recruți pentru Marina Militară, val care a durat ani de zile după ce filmul a apărut în cinematografe. Se știa deci că sequel-ul ar urma să beneficieze de un sprijin fără precedent din partea Departamentului Apărării.
Documentele publicate arată că pentru realizarea filmului diverse bunuri și alte servicii au fost furnizate de guvern care a asigurat chiar și accesul la mai multe baze militare (pentru filmări). Documentele confirmă faptul că filmările s-au desfășurat la Baza navală Coronado, Stația aeriană navală (NAS) Fallon, NAS Lemoore, Baza aeriană navală (NAF) El Centro, Stația navală de armament aerian (NAWS) China Lake și Stația aeriană navală (NAS) Whidbey Island. Fallon găzduiește programul Topgun al Marinei din viața reală. De asemenea, au fost puse la dispoziție portavioanele din clasa Nimitz USS Abraham Lincoln și Theodore Roosevelt.
Există și câteva referiri la F-14 Tomcat, un avion care a apărut și în filmul original Top Gun, cel din 1986. La sfârșitul anului 2018, The War Zone a relatat despre imagini apărute online care îl arătau pe Tom Cruise, printre alții, filmând cu un F-14. În două acorduri diferite se spune că se aștepta ca Marina să furnizeze între patru și 12 avioane de vânătoare F/A-18 reale pentru film, „în funcție de disponibilitatea aeronavelor”. Există cel puțin o scenă în trailerele care au fost lansate până acum care prezintă aceste avioane. În plus, Marina urma să „permită amplasarea internă și externă a camerelor de filmat ale companiei de producție pe F/A-18 E/F Super Hornets și pe elicopterele Marinei, cu aprobarea Comandamentului Naval Air Systems Command (NAVAIR)”.
De altfel, toate aceste amănunte au fost făcute publice inclusiv de Washington Post.