Ţările UE iau în considerare amânarea cu 20 de ani a introducerii taxelor la nivelul UE asupra carburanţilor poluanţi pentru aviaţie
Țările Uniunii Europene iau în considerare amânarea cu 20 de ani a introducerii taxelor la nivelul UE asupra carburanților poluanți pentru aviație, deoarece urmăresc un progres în privința reformelor fiscale care au fost negociate de ani de zile cu puține progrese, arată un proiect de document văzut de Reuters.
Comisia Europeană a propus o revizuire a normelor privind impozitarea energiei în 2021 pentru a le face mai ecologice, inclusiv prin introducerea treptată a taxelor pe carburanți pentru zboruri în cadrul blocului de 27 de țări, care scapă în prezent de taxele la nivelul UE.
După ce țările nu au putut cădea de acord asupra propunerilor anterioare care ar introduce o cotă minimă de impozitare a UE pentru combustibilul pentru avioane începând cu 2028, ele iau în considerare acum scutirea de aceste taxe atât a combustibililor pentru aviație, cât și a celor maritimi pentru încă 20 de ani, arată un proiect de compromis văzut de Reuters.
„Deoarece în prezent nu există suficient combustibil alternativ durabil (SAF) pe piață, impozitarea carburanților de aviație ar duce la creșteri ale prețurilor biletelor de avion și nu la o trecere generală de la combustibilii fosili la SAF”, se arată în document.
Doar aeronavele mici, cu maximum 19 locuri și bărcile folosite pentru „navigația privată de agrement” s-ar confrunta cu taxe minime UE înainte de expirarea celor 20 de ani, se arată în comunicat.
Pentru alte aeronave și nave, țările pot introduce taxe naționale dacă doresc – dar nu sunt obligate.
În conformitate cu proiectul de compromis, țările UE vor reconsidera în 15 ani dacă să înceapă aplicarea cotelor minime de impozitare ale UE pentru aviație și combustibil maritim odată ce vacanța de 20 de ani se încheie.
Alți combustibili, cum ar fi benzina folosită în mașini, precum și electricitatea, se confruntă deja cu cote minime de impozitare în UE.