Ţările UE iau în considerare amânarea cu 20 de ani a introducerii taxelor la nivelul UE asupra carburanţilor poluanţi pentru aviaţie

Ţările UE iau în considerare amânarea cu 20 de ani a introducerii taxelor la nivelul UE asupra carburanţilor poluanţi pentru aviaţie
Sursa Foto: Freepik.com

Țările Uniunii Europene iau în considerare amânarea cu 20 de ani a introducerii taxelor la nivelul UE asupra carburanților poluanți pentru aviație, deoarece urmăresc un progres în privința reformelor fiscale care au fost negociate de ani de zile cu puține progrese, arată un proiect de document văzut de Reuters.

Comisia Europeană a propus o revizuire a normelor privind impozitarea energiei în 2021 pentru a le face mai ecologice, inclusiv prin introducerea treptată a taxelor pe carburanți pentru zboruri în cadrul blocului de 27 de țări, care scapă în prezent de taxele la nivelul UE.

După ce țările nu au putut cădea de acord asupra propunerilor anterioare care ar introduce o cotă minimă de impozitare a UE pentru combustibilul pentru avioane începând cu 2028, ele iau în considerare acum scutirea de aceste taxe atât a combustibililor pentru aviație, cât și a celor maritimi pentru încă 20 de ani, arată un proiect de compromis văzut de Reuters.

„Deoarece în prezent nu există suficient combustibil alternativ durabil (SAF) pe piață, impozitarea carburanților de aviație ar duce la creșteri ale prețurilor biletelor de avion și nu la o trecere generală de la combustibilii fosili la SAF”, se arată în document.

Doar aeronavele mici, cu maximum 19 locuri și bărcile folosite pentru „navigația privată de agrement” s-ar confrunta cu taxe minime UE înainte de expirarea celor 20 de ani, se arată în comunicat.

Pentru alte aeronave și nave, țările pot introduce taxe naționale dacă doresc – dar nu sunt obligate.

În conformitate cu proiectul de compromis, țările UE vor reconsidera în 15 ani dacă să înceapă aplicarea cotelor minime de impozitare ale UE pentru aviație și combustibil maritim odată ce vacanța de 20 de ani se încheie.

Alți combustibili, cum ar fi benzina folosită în mașini, precum și electricitatea, se confruntă deja cu cote minime de impozitare în UE.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
12:22 - Tragedie în Italia. Un bebeluș de 2 ani a murit după ce a căzut în piscină
12:21 - Octavian Berceanu, despre cauzele inundațiilor: Terenuri degradate și neîmpădurite, baraje neterminate și canale lăsate în paragină / Corupția majoră. Controalele Apelor Române, date peste cap de interveții politice (VIDEO)
12:17 - Amenințarea unui general rus: „Lovim ținte militare din România, Polonia și Bulgaria, dacă Ucrainei i se va permite să tragă rachete cu rază lungă”
12:15 - Moarte suspectă într-un hotel din Capitală. O femeie a fost găsită fără suflare în camera de hotel
12:12 - UE plănuiește împrumuturi de până la 40 miliarde de euro pentru Ucraina, după ce Ungaria a blocat împrumutul comun cu SUA
11:56 - Țara din Europa unde salariul mediu este de 6.118 de euro pe lună. Cerințele pe care oamenii trebuie să le îndeplinească pentru a se angaja
11:55 - Nelu Tătaru, detalii despre situația din Vaslui în urma inundațiilor: „Sunt peste 250 de case care au fost afectate”
11:49 - Primarul din Galați, Ionuț Pucheanu, despre inundațiile din județ: La 150 de l/mp, chiar 280 l/mp în unele zone, e greu de crezut că o formă de amenajare hidrografică le-ar fi putut ține piept (VIDEO)
11:49 - În timp ce Europa Centrală și de Est se luptă cu inundațiile, Portugalia evacuează sate și închide autostrăzi din cauza incendiilor mortale
11:36 - România a obținut în premieră poziția de vicepreședinte al Comisiei Europene. Marcel Ciolacu: Portofoliul pentru Competențe și Educație, Locuri de muncă și drepturi sociale este unul major, care va administra o cincime din bugetul UE