Solicitările de bacșiș devin tot mai frecvente la casele de marcat unde oamenii își scanează singuri produsele în cafenele, stadioane și aeroporturi – iar clienții nu sunt încântați să dea bani în plus aparatelor, scrie Business Insider, care citează The Wall Street Journal.
Oamenii care își plătesc singuri produsele în cafenele, stadioane sau aeroporturi se trezesc cu un mesaj pe ecranul casei de marcat, cunoscut și celor care în România folosesc aplicații precum Uber sau cele de livrare de mâncare, unde li se cere să adauge un bacșiș pentru șofer sau pentru livrator, scrie G4media.ro.
Bacșișul a fost un punct de dezbatere din ce în ce mai controversat în Statele Unite, mulți americani confruntându-se cu o așa numită „oboseală a bacșișului”, deoarece li se cere să lase bacșiș în tot mai multe locuri și se confruntă cu efectele inflației.
Mulți clienți cărora li s-a cerut să lase bacșișuri lucrătorilor cu care nu au avut nicio interacțiune au fost frustrați de aceste solicitări, potrivit WSJ.
Un călător, care a fost îndemnat să includă un bacșiș de 10% până la 20% pentru o sticlă de apă de 6 dolari la un magazin de cadouri OTG de pe Aeroportul Internațional Newark Liberty din New Jersey, a declarat că solicitarea a fost un „șantaj emoțional” și nu a lăsat niciun bacșiș, potrivit sursei citate.
Un purtător de cuvânt al stadionului pe care joacă echipa de baseball San Diego Padres, a declarat pentru Journal că toate bacșișurile au mers la angajați.
Totalul bacșișurilor primite în Statele Unite de restaurantele cu servicii complete și restaurantele cu servire rapidă au crescut cu 16,5% și, respectiv, 15,86% în al patrulea trimestru din 2022, comparativ cu aceeași perioadă din 2021, a declarat pentru Insider un purtător de cuvânt al platformei de plată Block.