Senatul SUA aprobă planul gigant de infrastructură al lui Biden în valoare de 1,2 trilioane de dolari

Publicat: 10 08. 2021, 23:44
Foto: Hepta.ro / Abaca Press / Pool/ABACA

Senatul american a votat marți cu 69 de voturi pentru  și 30 împotrivă proiectul de lege bipartisan de 1 trilion de dolari pentru infrastructură, o legislație istorică care ar putea remodela viețile americane pe parcursul a zeci de ani.

Măsura îndeplinește solicitarea președintelui Biden pentru ca cele două partide majore să colaboreze pentru a-și îndeplini una dintre prioritățile sale de top, dar se confruntă cu o soartă incertă în Cameră, în timp ce democrații progresiști ​​fac presiuni pentru cheltuieli și mai mari, scrie npr.org.

„Vreau să le mulțumesc senatorilor care au muncit atât de mult pentru a aduce împreună acest acord. Știu că nu a fost ușor”, a spus Biden în timpul comentariilor de marți la Casa Albă.

„Pentru republicanii care au susținut acest proiect de lege, ați arătat mult curaj. Și vreau să vă mulțumesc personal pentru asta.”

Biden a recunoscut dificultățile cu care se confruntă acum proiectul de lege în Cameră, dar a spus că așteaptă cu nerăbdare să câștige camera. „Continuu să fiu optimist”, a spus el.

Liderul majorității Senatului, Chuck Schumer, D-N.Y., A cărui conducere în discuțiile pe care Biden a lăudat-o ca „magistrală”, i-a felicitat pe negociatori pentru că au lucrat luni întregi la legislație și a previzualizat următoarea bătălie politică pentru cheltuieli suplimentare.

„Astăzi, Senatul face un demers pentru a revitaliza infrastructura Americii și a oferi lucrătorilor noștri, afacerilor noastre, economiei noastre instrumentele pentru a reuși în secolul 21”, a spus Schumer.

„Desigur, noi, democrații, credem că trebuie să facem mult mai mult”, a adăugat el. „Trecem la o a doua cale, care va face transformarea generațională.”

Votul este o victorie politică pentru Biden, care a rezistat presiunilor democraților pentru a abandona discuțiile bipartidiste. Biden a insistat, atât public, cât și privat, în fața senatorilor, că cel puțin o parte din agenda sa mai largă de infrastructură și locuri de muncă ar trebui să aibă sprijin republican. Personalul de la Casa Albă a lucrat îndeaproape cu negociatorii de bază din ambele părți pentru a ajunge la acordul final.

Însuși vicepreședintele Harris a prezidat Senatul pentru a discuta despre rezultatul votului final.

Legislația include aproape 550 de miliarde de dolari în cheltuieli noi peste ceea ce Congresul intenționa deja să aloce pentru infrastructură în următorii opt ani.

Imediat după votul privind infrastructura, Senatul a votat 50-49 pentru a începe dezbaterea asupra unei rezoluții bugetare de 3,5 trilioane de dolari, în speranța de a trece un pachet mai larg de investiții care nu au sprijinul republicanilor.

Cei 19 republicani care au votat pentru proiectul de lege au făcut acest lucru în ciuda presiunii fostului președinte Donald Trump pentru a nega o victorie a democraților. Trump a publicat o declarație care numea proiectul de lege „începutul Green New Deal”.

Negociatorii republicani, inclusiv senatorul Rob Portman, din Ohio, au respins acele critici și au promovat acordul ca o descoperire imensă pentru Senat.

„Toți cei implicați în acest efort ar trebui să fie mândri de ceea ce acest organism a realizat astăzi”, a spus Portman la nivelul Senatului înainte de vot. „Senatul își face treaba, își face treaba, ajutând poporul american pe care îl reprezentăm printr-o investiție istorică în infrastructura națiunii noastre, care va servi poporul american pentru deceniile următoare.”

Totuși, alți republicani s-au menținut ferm în opoziția lor, dintre care mulți au respins legislația ca fiind iresponsabilă din punct de vedere fiscal. Senatorul Rick Scott, din Florida, a declarat luni că este de acord că țara trebuie să investească în infrastructură, dar „cred că trebuie să trăim în limita posibilităților noastre”.

Scott a menționat că Biroul bugetar al Congresului a proiectat că proiectul de lege pentru infrastructură va adăuga la deficitele de peste 256 de miliarde de dolari pe parcursul a 10 ani.