Pentru a depăși blocada impusă de Polonia, Ucraina plănuiește să folosească o rută suplimentară pe Dunăre pentru a crește exporturile de cereale la nivelurile de dinainte de război.
Dunărea a devenit o rută prioritară pentru exporturile ucrainene după ce Rusia a refuzat prelungirea acordului privind coridorul de siguranță susținut de ONU la Marea Neagră. Cu toate acestea, o cantitate semnificativă de cereale sunt transportate, de asemenea, pe căile ferate și pe șosele prin UE, iar fermierii polonezi – care protestează față de ceea ce ei numesc o avalanșă necontrolată de produse alimentare ucrainene – blochează o rută cheie, scrie Bloomberg, citat de Știrileprotv.
„Planurile noastre pentru acest an sunt de a elimina toate obstacolele artificiale pentru exportatori și lucrăm la îmbunătățirea logisticii interne. Planificăm transportul de containere prin Dunărea superioară, deoarece România este mai previzibilă decât frontiera poloneză”, a declarat ministrul ucrainean al Infrastructurii, Oleksandr Kubrakov.
Noua rută propusă ar urma să plece din portul ucrainean Izmail către portul Constanța și va duce către porturile dunărene din Germania, potrivit ministrului.
La începutul lunii februarie, Ministerul Infrastructurii a declarat că Danube Shipping Co., companie ucraineană, a construit deja o a doua barjă de mare tonaj pentru a livra marfă.
Marți, 20 februarie, fermierii polonezi au intensificat acțiunile de protest în apropierea punctului de control Medyka-Shehyni. Protestatarii au blocat calea ferată și au vărsat cereale dintr-un tren de marfă pe șine, conform Ukrainska Pravda.
Totodată, fermierii polonezi, care blochează traficul în apropierea punctelor de control de la granița polono-ucraineană, intenționează să continue acțiunea de protest timp de o lună – până în aprilie.
Bugetul Ucrainei ar putea pierde până la 200 milioane de dolari în cazul în care blocada de la granița polono-ucraineană nu va fi ridicată până la sfârșitul lunii.
Compania ucraineană de transport maritim pe Dunăre începe să formeze caravane de containere pentru a facilita o rută logistică alternativă Dunăre, care să ocolească frontiera de vest blocată, conform sursei citate.