Site-ul de cumpărături online Temu s-a confruntat cu întrebări grele înainte despre practicile sale de afaceri. Acum are o nouă problemă: o reacție a comercianților independenți cu sediul în China, care își vând produsele pe rivalul extrem de popular Amazon.
Sute dintre ei au organizat o demonstrație săptămâna aceasta la un birou afiliat Temu din orașul Guangzhou, din sudul Chinei. Ei au protestat împotriva amenzilor „nedrepte” impuse de companie sau a reținut plata pentru bunurile deja vândute, printre alte plângeri.
Protestul, care a atins apogeul luni și s-a dispersat în mare parte la jumătatea săptămânii, evidențiază nenumăratele provocări cu care se confruntă Temu, deținută de gigantul chinez de comerț electronic PDD ( PDD ), în timp ce continuă o expansiune globală ambițioasă și costisitoare. Platforma a intrat luna trecută pe ultima sa piață, Thailanda, scrie CNN.
Temu funcționează ca un magazin online, care transportă mărfuri la preț redus de la vânzători independenți. Peste 100.000 dintre ei au sediul în China, potrivit Marketplace Pulse, o firmă de cercetare.
Potrivit videoclipurilor realizate luni de un protestatar și văzute de CNN, demonstranții s-au adunat pentru a scanda sloganuri în care își cer banii. Zeci dintre ei au reușit să intre în birou și au organizat un sit-in. Atmosfera, deși zgomotoasă și tensionată, era liniștită.
Doi furnizori, care au refuzat să fie numiți din teama de pedeapsă, au declarat separat pentru CNN că au fost acolo pentru a se plânge de ceea ce ei au numit amenzi „disproporționat de mari” percepute de Temu pentru serviciul prost pentru clienți. Acestea pot include livrări întârziate, descrieri inexacte ale produselor sau trimiterea produselor greșite. Patru vânzători intervievați de CNN au spus că amenzile au variat de la una până la cinci ori prețul cu ridicata al produsului.
Unul dintre ei, care vinde bunuri de uz casnic, a susținut, de asemenea, că platforma ar fi înghețat, de asemenea, aproximativ două milioane de yuani (276.000 de dolari) din vânzări finalizate pe care ea dorea să le retragă pentru a plăti salariile și alte costuri ale conducerii afacerii sale. Comerciantul a spus că Temu a informat-o că produsele ei au „încălcat regulile”, dar că ea nu a înțeles ce a mers prost.
„Sunt foarte disperată acum. Cred că sunt pe cale să-mi pierd familia și afacerea. Regret foarte mult (că m-am alăturat platformei)”, a spus ea într-un interviu.
CNN a văzut capturi de ecran ale contului Temu al vânzătorului care arată că un total de puțin sub două milioane de yuani nu era eligibil pentru retragere.
Un purtător de cuvânt al Temu nu a fost de acord cu amploarea protestului, spunând că „o duzină de vânzători”, în mare parte vânzători de îmbrăcăminte care operează și pe rivalul Shein, s-au adunat la Guangzhou.
„Au fost nemulțumiți de modul în care Temu a gestionat problemele post-vânzare legate de calitatea și conformitatea produselor lor, contestând o sumă în valoare de câteva milioane de yuani”, a spus purtătorul de cuvânt, adăugând că vânzătorii au refuzat să rezolve litigiile prin arbitrajul normal și juridic menționate în contractele de vânzător.
„Situația este stabilă, iar compania lucrează activ cu comercianții pentru a găsi o soluție”, a spus persoana.