Peste 2,7 milioane de persoane au urmărit duminică, în SUA, primul film despre operaţiunea care a condus la moartea liderului Al-Qaida, Osama bin Laden, a anunţat luni postul de televiziune National Geographic, transmite AFP.
Filmul „SEAL Team Six: The Raid on Osama bin Laden” a fost difuzat chiar cu două zile înainte de alegerile prezidențiale din Statele Unite.
National Geographic a anunțat într-un comunicat de presă că filmul a fost cel mai urmărit program în acest an la acest post şi că s-a plasat pe poziţia a şasea pe lista celor mai bune audienţe din istoria sa.
Faptul că filmul a fost difuzat cu două zile înaintea scrutinului prezidențial, a ridicat mai multe suspiciuni din partea analiștilor.
Se știe faptul că producătorul filmului, Harvey Weinstein, este una dintre persoanele care strâng fonduri pentru campania lui Barack Obama, ceea ce a ridicat imediat suspiciuni referitoare la publicitatea făcută în jurul producției.
Regizorul John Stockwell a respins orice suspiciune de propagandă în favoarea lui Barack Obama şi a negat că filmul a urmărit influențarea persoanelor indecise cu mai puţin de 48 de ore înainte de deschiderea birourilor de vot.
„Acest film nu a fost scris sau turnat niciodată cu aceast intenţie”, a declarat regizorul filmului.