Presa din Bulgaria: Coșmarul de la punctele de control și trecere a frontierei va dura cel puțin încă doi ani

Presa din Bulgaria: Coșmarul de la punctele de control și trecere a frontierei va dura cel puțin încă doi ani
Foto: politiadefrontiera.ro

Coșmarul de la punctele de trecere a frontierei din Bulgaria va continua cel puțin încă doi ani. Acest lucru a devenit clar în timpul audierii a patru miniștri în Adunarea Națională de la Sofia. Subiectul dezbaterilor a fost: ce face executivul bulgar cu cozile lungi de kilometri de-a lungul frontierei, parcările tampon private, lipsa de sincronizare între vamașii și polițiștii de frontieră români și bulgari și ce fac colegii de cealaltă parte a graniței, scrie presa din Bulgaria.

În ultimele luni, s-au învârtit astfel de scandaluri despre necazurile șoferilor și pierderile companiilor de transport din cauza blocajelor de la punctele de frontieră, că țările vecine și organizațiile din industrie au început să caute frenetic noi coridoare care să ocolească Bulgaria. De aceea, viceprim-ministrul Lyudmila Petkova și alți trei miniștri – ai transporturilor, dezvoltării regionale și afacerilor interne – au fost chemați în parlamentul de la Sofia.

Ministrul Petkova le-a explicat deputaților că se elaborează o strategie care va rezolva problemele cu cozile și (im)permeabilitatea punctelor de frontieră. În realitate însă, termenul limită de implementare a măsurilor este… sfârșitul anului 2026, întrucât modificările pilot ar urma să fie testate mai întâi la punctul de trecere a frontierei Kapitan Andreevo. Această prognoză exagerată i-a zguduit pe reprezentanții poporului. În rest, măsurile anunțate de viceprim-ministru sună bine – control inteligent, sisteme moderne de gestionare a traficului și a cozilor, scriu jurnaliștii bulgari.

Petkova a explicat că o parte din probleme se datorează și vecinilor – românilor, de exemplu, au vrut deseori să oprească traficul, pentru că nu au putut face față. Punctele cu Turcia au fost concepute pentru mult mai puține mașini, iar traficul de marfă a crescut de multe ori și va continua să crească. Asemănătoare au fost și problemele de-a lungul graniței cu Grecia.

Deputații au remarcat că aceste probleme se acumulează de mulți ani, se vorbește mereu de investiții uriașe la punctele de control, dar reiese că nu s-a făcut aproape nimic, ceea ce îndepărtează Bulgaria de Schengen-ul terestru.

Ministrul Transporturilor, Krasimira Stoyanova, a explicat despre scandalosul semaforului care deviază traficul către o parcare privată dinaintea podului Dunării de lângă Vidin, că a comandat un audit, iar între timp semaforul nu mai obligă șoferii să vireze spre parcare platita. Niciunul dintre miniștri nu și-a dorit să comenteze prezența unor băieți duri în bluze negre, care „reglează” circulația în apropierea podului Dunării.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`