Premierul ceh a urmat exemplul lui Marcel Ciolacu și a mers personal în magazine. Aceleași produse sunt mai ieftine în Germania decât în Cehia, ba chiar vin și în cantități mai mari

Premierul ceh a urmat exemplul lui Marcel Ciolacu și a mers personal în magazine. Aceleași produse sunt mai ieftine în Germania decât în Cehia, ba chiar vin și în cantități mai mari
În imagine: Petr Fiala, premierul Cehiei. Sursă foto: Hepta - DPA Images / Gehad Hamdy

Premierul Cehiei, Petr Fiala, a constatat recent că produse identice sunt mai ieftine în Germania decât în țara sa și chiar vin în cantități mai mari, relatează Czech Daily.

Amintim că Marcel Ciolacu a mers la rândul său în magazinele din România pentru a verifica situația prețurilor.

Premierul Cehiei a descoperit că aceleași produse sunt mai ieftine în Germania

Prețurile mai mici la alimente, în special în zonele de graniță, îi fac de multă vreme pe cehi să meargă la cumpărături în Polonia și Germania. Această situație l-a inspirat pe premierul Petr Fiala să se deplaseze el însuși într-un magazin german pentru a verifica diferențele dintre costuri.

Fiala a mers la Waldsassen, localitate germană aflată la frontiera cu Cehia. Premierul ceh a ales nouă produse, inclusiv lapte, unt, pâine, ciocolată, ketchup, Nutella și Coca-Cola. Coșul a costat mai puțin de 20 de euro, sau circa 500 de coroane cehe.

A mers apoi la Cheb, localitate cehă care se învecinează cu localitatea germană Waldsassen. Acolo, premierul Cehiei a cumpărat aceleași produse la un preț cu 60 de coroane mai scump (aproximativ 2,5 euro).

Fiala a găsit o diferență semnificativă la costul Nutella. În Cehia a cumpărat produsul cu 169,9 coroane (aproape 7 euro), în timp ce în Germania a plătit doar 113,3 coroane (4,6 euro). Mai mult, în localitatea germană borcanul se vindea la o cantitate de 750 de grame, față de cele 600 de grame de la magazinul din localitatea cehă. Discrepanțe similare au fost constatate și la Coca Cola.

Marcel Ciolacu a mers în magazinele din România pentru a verifica situația prețurilor

Premierul Marcel Ciolacu a mers personal în magazine pentru a verifica modul în care a fost aplicată ordonanța privind plafonarea adaosurilor comerciale. Primul episod de acest gen a avut loc în august.

„Protejarea puterii de cumpărare a românilor cu venituri mici și medii, cei mai afectați de inflație, a fost primul obiectiv vizat odată cu preluarea guvernării. De aceea, m-am bucurat să văd că OUG privind limitarea adaosurilor comerciale la produsele de bază începe să-și producă efectele. Am vrut să văd cu ochii mei cum s-a aplicat acest act normativ și am mers astăzi într-un magazin Profi din Sectorul 4. Cele mai mari scăderi sunt la cartofii noi, apoi la pâine, telemea, făină și mălai. Îi asigur pe toți românii că, în perioada următoare, toate autoritățile cu competențe de control vor verifica, în toate magazinele, ca acest act normativ să fie corect aplicat astfel încât prețul coșului zilnic al fiecărui român să fie redus”, declara social-democratul, într-o postare pe Facebook.

Un eveniment similar a avut loc în octombrie.

„Am fost la cumpărături și am luat ce aveam nevoie: salată, castraveți, ceapă și niște cartofi, mere, pateu Ardealul, salam Săsesc, ulei și zahăr, ouă, iaurt, telemea de oaie și o bere Ursus – produsă la Buzău… total 93.50 de lei. E drept, am uitat să iau roșii, dar tot mă încadram în 100 de lei! Voi ce cumpărați românește cu 100 de lei?”, afirma atunci Marcel Ciolacu.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`