Un proiect de reglementare, privind datele personale, pregătit de Bruxelles, este contestat de peste 30 de editori din presa europeană. Într-o scrisoare deschisă, aceștia susțin că dacă va intra în vigoare, proiectul amenință modelul economic pe internet, informează AFP, potrivit Agerpres.
Proiectul are ca scop înlocuirea actualei directive "ePrivacy" și ar urma să permită fiecărui internaut să decidă încă de la prima sa conexiune nivelul de protecție pe care îl dorește pentru ansamblul site-urilor pe care le va vizita în continuare.
Cu alte cuvinte, utilizatorul va decide o singură dată dacă acceptă așa-numitele "cookies".
Potrivit semnatarilor scrisorii deschise, acest proiect îi "privează pe editorii de presă de capacitatea de a informa pe fiecare dintre cititori asupra motivelor pentru care îi este solicitat consimțământul, de a explica avantajele conținutului jurnalistic și ale marketingurilor personalizate, și să amintească importanța abonamentului și a publicității pentru modelul economic al unei prese de calitate".
”Privându-i pe editorii de presă de capacitatea de a propune publicități-țintă cititorilor lor, ePrivacy (noua versiune), favorizează reorientarea anunțurilor publicitare din presă spre platformele numerice dominante și diminuează deci investiția posibilă într-un jurnalism de calitate”, se mai arată în scrisoarea citată.
"Primirea datelor cu caracter anonim permite redacțiilor să cunoască mai bine centrele de interes editorial ale fiecărui cititor și să dezvolte oferte cu conținuturi adaptate. El este esențial, de asemenea, ca internauților să li se adreseze publicități-țintă, deci utile și acceptate. Iată deci pentru ce presa europeană consideră indispensabil, pentru a-și putea îndeplini mai bine rolul său de informare, ca 'ePrivacy' să fie revizuit profund”, se arată într-un comunicat al Sindicatului francez al presei cotidiene naționale (SPQN).