Pe fondul crizei economice, europenii renunță la una dintre cele mai mari plăceri: ciocolata
Pe fondul crizei economice, europenii au redus consumul de ciocolată, o plăcere care era considerată rezistentă la recesiune, scrie DailyMail.
Cercetătorii companiei Mintel spun că valoarea pieței mondiale de ciocolată o să se modifice ușor până la 84,5 miliarde de dolari în 2012, iar pîața din vestul Europei va avea un declin de 5%.
„Nu am mai văzut o astfel de contractare a pieţei de ciocolată de când am început s-o analizez”, a afirmat Marcia Mogelonsky, analist al companiei de cercetare Mintel.
Compania de cercetare Nielsen a notat pentru prima dată o scădere a bunurilor de consum cu mișcare rapidă, produse din cateforia FMCG, de când a început să monitorizeze acest segment în anul 2007.
„Dacă perspectiva economică continuă să fie negativă, oamenii vor începe să cheltuiască tot mai puţin pe mâncare şi chiar pe ciocolată”, a mai spus Mogelonsky.
Mintel este de părere că piața de ciocolată din Europan de vest va scădea la 30 miliarde de dolari, față de 31,7 miliarde de dolari în 2011.
Portugalia și Italia sunt cele mai afectate piețe de ciocolată în acest an, Mintel anunțând un declin de 11%, respectiv 7%.
Pe de altă parte, Mintel se așteaptă la creșteri pe piețele din Asia. Valoarea pieței din China va crește cu 16%, în timp ce în Vitnam creșterea este de 11%.
Încetinirea de pe piața ciocolatei este strâns legată și de declinul pieței de cacao. Cacaua măcinată în Europa în al doilea trimestru al acestui an, un indicator al cererii de cacao, a înregistrat cel mai mare declin, de 17,8%.