Un influencer este o persoana cunoscută pe rețelele de socializare, care se folosește de notorietatea astfel obținută pentru a recomanda și promova produse sau branduri, în schimbul unei sume de bani. Deși este o meserie recent apărută, o universitate din Irlanda oferă cursuri acreditate, în urma cărora, studenții pot primi la final diplomă de influencer.
După doi ani de pregătire, programului „Creare de conţinut şi reţele sociale” a fost acreditat şi a primit anul acesta, în septembrie, primii săi 15 studenţi. Programul are o durată de 4 ani și aparține de Universitatea Tehnologică de Sud-Est (SETU) din Carlow, aflată la 80 de kilometri de Dublin, potrivit Știrile ProTv, care citează AFP.
„Mulţi oameni cred că este uşor să fii influencer, că nu trebuie decât să postezi videoclipuri de 60 de secunde pe TikTok. Este însă mult mai mult decât atât!”, a spus declarat Marta Hughes Bravo, studentă programului.
Coordonatoarea programului, Irene McCormick, este o fostă producătoare TV. Aceasta a organizat un curs de vară, intensiv, susţinut de TikTokeri, care a atras 350 de candidaturi pentru 30 de locuri.
„Proiectul s-a bucurat de un succes incredibil, am constatat că exista un apetit uriaş, aşa că ne-am hotărât să mergem mai departe, la nivel de diplomă”, a explicat ea.
Programul „Creare de conţinut şi reţele sociale” are scopul de a-i învăța pe tineri cum să îşi transforme prezenţa, dar mai ales conţinutul de pe platformele de socializare, precum Instagram, TikTok şi YouTube, într-o sursă de venit.
„Bineînţeles că oamenii vor să câştige bani de pe urma influenţei lor, aşa că ne concentrăm în special pe brandingul personal, modul în care se monetizează influenţa asupra unui public online numeros”, a mai spus McCormick.
Programa include cursuri de creaţie video, antreprenoriat, psihologie, artă narativă, analize de date şi producţie de podcast.
„A dobândi cunoştinţe de influencer, cum ar fi să te simţi confortabil în faţa camerelor de filmat, ne ajută să dobândim încredere în noi înşine, indiferent ce ajungem să facem”, a povestit Naoise Kelly, o altă studentă a programului. Tânăra a mărturisit însă, că nu face o prioritate din a deveni vedetă online.
Potrivit lui Irene McCormick, absolvirea programului îți oferă multe oportunităţi de angajare.
„Aproximativ 70% dintre marketerii de astăzi consideră că influencerii reprezintă viitorul marketingului; sunt folosiţi şi de guverne pentru a-şi trimite mesajele”, a explicat coordonatoarea programului.
„Postările influencerilor pe reţelele sociale pot fi uneori frivole, însă activitatea în sine nu este aşa, este o treabă foarte serioasă”, a mai spus McCormick.