Opt dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din Slovacia au decis să plafoneze prețurile a 400 de produse de bază, potrivit ministrului Agriculturii, Samuel Vlčan.
Cetățenii din Slovacia vor avea parte de prețuri plafonate timp de trei luni. Președintele Camerei de Comerț Slovace crede că această măsură va ajuta producătorii slovaci, dar și pe majoritatea produselor fabricate în Slovacia.
„Faptul că am evidențiat în principal alimente slovace poate crește și volumul vânzărilor lor, ceea ce va oferi mai mult sprijin pentru producția internă”, a spus președintele Camerei de Comerț Slovace, Martin Krajčovič.
Printre supermarketurile care au decis plafonarea prețurilor se numără și Tesco, Lidl, Kaufland și Billa. După perioada adoptată de Guvern, acestea vor putea decide dacă vor să continue plafonarea sau nu.
Metro este singurul magazin mare care nu a decis să urmeze acest exemplu.
Această plafonare nu ar trebui să genereze o creștere a prețurilor altor produse alimentare, întrucât comercianții cu amănuntul nu ar compensa profiturile pierdute: „Va exista în continuare o concurență pentru alimentele din afara listelor, care este încă foarte puternică pe piața noastră”, a mai spus Martin Krajčovič, potrivit observatornews.ro.
În februarie, prețurile produselor alimentare au crescut cu aproximativ 29% față de luna februarie a anului trecut.