Kremlinul a încheiat contractul cu compania americană Ketchum, din cadrul grupului global de marketing Omnicom, care lucra pentru Guvernul rus de nouă ani, a anunțat un purtător de cuvânt al președinției ruse pentru CNNMoney. Decizia a fost luată pe fondul tensiunilor dintre Rusia și Occident, provocate de conflictul din estul Ucrainei.
”Am decis să nu prelungim contractul din cauza isteriei antiruseşti, a războiului informatic care continuă(…) Dacă cheltuieşti o mulţime de bani pe comunicare, vrei să dea roade, şi nu este posibil în acest mediu plin de ură”, a declarat Dmitri Peskov.
Angajată de Rusia în 2006 pentru a ajuta Kremlinul în relaţia cu presa occidentală, Ketchum a anunţat că nu mai reprezintă Rusia în Statele Unite sau Europa, dar că va păstra un birou la Moscova.
Compania americană este cea care a intermediat publicarea unui material de opinie semnat chiar de Putin, în publicaţia The New York Times. Ketchum a deschis calea către publicaţii occidentale ca Bloomberg, The Wall Street Journal şi Washington Post pentru a promova un summit al puterilor emergente Brazilia, Rusia, India, China şi Africa de Sud (BRICS).
Totodată, agenția s-a ocupat de promovarea Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Soci şi s-a implicat în obţinerea de către Rusia a statutului de membru la Organizaţia Mondială a Comerţului.
Compania americană are încă în derulare un contract cu gigantul rus Gazprom.
În România, celebra companie americană este reprezentată de grupul OMD, printre clienţi figurând nume de top precum Dacia Renault, McDonald’s, Pepsi, HTC sau eMag.