O nouă planetă, de dimensiunea Pământului, a fost descoperită la doar 90 de ani lumină distanță de noi. Ce spun specialiștii NASA

Sursa Foto: NASA’s Goddard Space Flight Center

NASA a descoperit o planetă de dimensiunea Pământului pe orbita unei stele din apropiere, la aproximativ 90 de ani lumină de noi, care ar putea fi locuibilă datorită caracteristicilor sale.

Numită LP 791-18d, astronomii au confirmat existența acestei planete cu ajutorul datelor furnizate de două telescoape spațiale, TESS și Spitzer. Se pare că temperaturile medii de acolo ar putea ajunge la peste 250 de grade Fahrenheit, în timp ce erupțiile de gaze și lavă s-ar putea răspândi pe suprafața planetei, notează colorado.edu.

Planeta nemaivăzută asemănătoare Pământului care poate susține viața

Această nouă exoplanetă, aproape de noi după standardele cosmice, se învârte în jurul unei mici stele pitice roșii. Momentan, oamenii de știință nu au suficiente date pentru a spune exact ce dimensiune are noua planetă și care este masa ei.

Astfel, în timp ce cercetările continuă, oamenii de știință au indicat doar că, conform datelor disponibile, LP 791-18d este puțin mai mare decât Pământul în ceea ce privește dimensiunea și masa.

În trecut, a mai fost descoperită o altă planetă în apropierea aceleiași stele pitice roșii, numită LP 791-18c. Aceasta are o orbită ușor mai îndepărtată decât LP 791-18d și este cu siguranță mult mai mare în dimensiune și masă.

`