Au apărut noi dezvăluiri în scandalul care vizează compania Boeing. Angajații companiei au descris haosul și disfuncționalitățile din interiorul companiei în timpul audierilor pentru investigarea incidentului înregistrat de un avion Boeing 737 Max 91, după ce un „dop de ușă” a explodat în timpul unui zbor al Alaska Airlines din 5 ianuarie.
Muncitorii Boeing care lucrează la acest model au declarat investigatorilor federali de siguranță că s-au simțit presați să-și facă treaba prea repede ca să mai poată a evita greșelile, potrivit unor mărturii publicate marți, scrie CNN Business.
Măturiile angajaților se găsesc în transcrieri ale interviurilor efectuate de investigatorii NTSB în cele șapte luni de la accident.
„În ceea ce privește volumul de muncă, simt că încercam cu siguranță să scoatem prea multe produse, nu-i așa? Așa se fac greșelile. Oamenii încearcă să lucreze prea repede. Adică, nu pot vorbi în numele nimănui altcuiva, dar eram ocupați. Lucram foarte mult”, a mărturisit unul dintre angajații intervievați, cu privire la volumul de muncă din fabrica Boeing.
Incidentul în care avionul Boeing 737 Max a pierdut un dop de ușă (folosit pentru a acoperi o ieșire de urgență care nu este necesară pe avionul Boeing 737 Max 91) care cântărea aproximativ 27 kg (60 lb), ceea ce a dus la deschiderea unei găuri în fuselaj, a determinat Administrația Federală a Aviației (FAA) să ordone inspecții suplimentare pentru a verifica dacă alte avioane din aceeași serie au probleme similare.
Gigantul aerospațial Boeing este unul dintre cele mai mari nume din industrie. Dar numeroasele sale scandaluri aruncă o umbră întunecată asupra reputației sale, mai ales după accidentul Lion Air din 2018 din Indonezia și accidentul Ethiopian Airlines din 2019 în Etiopia.
În 2018 și 2019, două avioane Boeing 737 Max s-au prăbușit din cauza defecțiunilor de proiectare și software ale aeronavei. În total, 346 de persoane și-au pierdut viața.
În ianuarie 2024, ștecherul ușii unui Boeing 737 Max 9 a explodat în mijlocul zborului. Acest incident a reînviat amintirile despre scandalurile avioanelor Boeing 737 Max din 2018 și 2019, care au dus la pierderea a 346 de vieți de pasageri.
Una dintre cele mai mari companii aerospațiale din lume, Boeing va începe 2018 făcând istorie – acesta a fost anul în care a atins un volum de vânzări de 100 de miliarde de dolari. Totuși, în același an, compania a fost implicată într-un scandal uriaș care i-a schimbat percepția publică.
În octombrie 2018, un Boeing 737 Max operat de compania aeriană indoneziană Lion Air (zborul 610) s-a prăbușit la 13 minute după decolare de la Jakarta. Niciunul dintre cei 189 de oameni de la bord nu a supraviețuit. Atât Administrația Federală a Aviației (FAA), cât și Boeing au început să analizeze nevoia de modificări software sau de proiectare pentru avioanele Boeing 737 Max.
La numai cinci luni de la prăbușirea Lion Air, Boeing a fost implicată într-un caz similar, de data aceasta cu un zbor Ethiopian Airlines. În martie 2019, un Boeing 737 Max Ethiopian Airlines care călătorea de la Addis Abeba la Nairobi s-a prăbușit în apropiere de Bishoftu, la 62 de kilometri de Addis Abeba.
Înainte de accidente, mai mulți foști angajați Boeing au depus plângeri cu privire la condițiile de muncă și protocoalele de siguranță ale companiei.
John Barnett, un fost inspector de calitate Boeing care a lucrat pentru companie timp de peste treizeci de ani, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la defectele de siguranță ale aeronavelor Boeing încă din 2017. El a avertizat autoritățile aviatice despre problemele de siguranță potențial „catastrofale”.