Marile companii alimentare vând produse mai proaste în țările cu venituri mici, avertizează un nou raport
Cele mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume vând în medie produse în țările cu venituri mici, care sunt mai puțin sănătoase decât cele vândute în țările cu venituri mari, potrivit unui nou raport, citat de Reuters.
Produsele vândute de companii, inclusiv Nestle (NESN.S), Pepsico (PEP.O) și Unilever (ULVR.L), au fost evaluate ca parte a unui index global publicat de Acces la Nutrition Initiative (ATNI), prima sa din 2021.
Grupul non-profit a constatat că, în cazul a 30 de companii, produsele vândute în țările cu venituri mici au obținut scoruri mai mici la un sistem de rating cu stele dezvoltat în Australia și Noua Zeelandă decât cele vândute în țările cu venituri mari.
În sistemul Health Star Rating, produsele sunt clasate în funcție de starea de sănătate, cu 5 stele cele mai bune și un scor peste 3,5 considerat a fi o alegere mai sănătoasă.
În țările cu venituri mici, portofoliile multinaționalelor au fost cotate la un scor de 1,8. În țările cu venituri mari, unde au fost testate mai multe produse, acestea au fost de 2,3.
„Este o imagine foarte clară că ceea ce vând aceste companii în cele mai sărace țări din lume, unde sunt din ce în ce mai active, nu sunt produse sănătoase”, a declarat Mark Wijne, director de cercetare la ATNI, într-un interviu pentru Reuters.
„Este un semnal de alarmă pentru ca guvernele din aceste țări să fie vigilente”, a adăugat el.
Este pentru prima dată când indicele împarte evaluarea în țări cu venituri mici și cu venituri mari.
ATNI a spus că indicele este important, deoarece alimentele joacă din ce în ce mai mult un rol în criza obezității, care este acum un fenomen global. Peste un miliard de oameni din întreaga lume trăiesc cu obezitate, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății. Banca Mondială estimează că 70% dintre persoanele supraponderale sau obezi trăiesc în țări cu venituri mici și medii.