Circa 82% dintre elevii de gimnaziu nu pot face diferența dintre un articol de pe Internet sponsorizat și o știre adevărată, relevă un studiu al Universității Stanford, la care au participat 7.804 de persoane.
Potrivit studiului citat Wall Street Journal, mulți dintre adolescenți nu iau în calcul sursa unei informații atunci când stabilesc dacă aceasta este adevărată sau nu, ci, mai degrabă, se uită la cât de detaliată este aceasta și dacă este însoțită de vreo imagine.
Mai mult de două treimi dintre elevii de gimnaziu nu puteau găsi vreun motiv pentru care să pună la îndoială un mesaj scris de un director executiv de bancă în legătură cu necesitatea ca tinerii adulți să primească o consiliere pe plan financiar.
De asemenea, aproape patru din zece elevi de liceu cred, după simpla citire a unui titlu, că o fotografie cu mai multe margarete cu forme ciudate reprezintă o dovadă a condițiilor toxice din apropierea centralei de la Fukushima. Și asta chiar dacă nu scrie nicăieri unde anume a fost făcută poza.
Google, Facebook și Twitter iau măsuri pentru a împiedica răspândirea știrilor false, dar acest lucru nu este suficient, căci ele provin din numeroase surse.
Școlile ar trebui să educe copiii și adolescenții să distingă știrile corecte de cele false, dar și părinții îi pot educa pe cei mici să fie sceptici cu privire la ceea ce citesc pe Internet. Elevii ar trebui educați, astfel, să ia în calcul doar știrile și articolele în care sunt trecute mai multe surse. De asemenea, ei ar trebui să verifice dacă informațiile respective apar pe mai multe site-uri și cât de încredere sunt acestea din urmă.