Magazinele inteligente, la care nu trebuie să scanezi produsele la casă, devin din ce în ce mai populare în Germania. Nota de plată este generată automat la final

Publicat: 04 10. 2024, 09:23
Sursa Foto: Freepik

Magazinele cu casă de marcat ar putea deveni istorie, după ce în Germania au început să fie din ce în ce mai populare magazinele inteligente. Prin această metodă, clienții iau ce vor de pe raft și pleacă fără să scaneze produsele, însă nota de plată este generată automat la ieșire.

Magazinele sunt pline de camere de supraveghere

Într-un centru comercial din Düsseldorf are instalate 800 de camere, care monitorizează fiecare client și produsele pe care aceștia le achiziționează. Cu ajutorul unei aplicații instalate pe telefon, cumpărătorii pot accesa un cod QR care include toate informațiile legate de cumpărăturile făcute. Astfel, achiziția este debitată online, conform Știrile ProTv. 

Această nouă tehnologie este posibilă datorită inteligenței artificiale. Tot procesul este foarte simplu: camerele și senzorii înregistrează ce ia fiecare client de pe rafturi. Ulterior, la casa de marcat, nota de plată este generată automat, iar clienții pot alege metoda prin care vor să plătească. Singura condiție este să aibă aplicația sincronizată cu sistemul video al magazinului.

Reducerea de personal nu se ia în calcul

„Cred că e trist într-un fel, pentru că nu mai ai contact cu oamenii de la casa de marcat. Dar dacă te grăbești, profiți de asta”, a spus un client.

Camerele de supraveghere pot diferenția clienții după trăsăturile faciale. „E vorba în principal de recunoașterea interacțiunii cu produsele. Un senzor de greutate așezat pe raft detectează când un borcan de gem este luat de acolo, iar sistemul de camere îl poate atribui unei anumite figuri din magazin”, a explicat Alina Klüger, manager de proiect REWE Pick&Go.

Din ce în ce mai multe astfel de magazine apar și în München sau Berlin, iar responsabilii au planuri de extindere. „Exact! Clienții vor doar să intre, să-și cumpere lucrurile și să iasă rapid. Dacă trebuie să stea la coadă în magazin, pentru unii poate fi enervant”, a declarat Lukas Pyka, manager de magazin REWE Düsseldorf.

Conform managerilor, reducerea personalului iese din calcul. Angajații, în loc să stea la casa de marcat, refac stocul de marfă de pe rafturi ori îi ajută pe clienți, ceva ce inteligența artificală nu poate deocamdată să facă.