Pentru IKEA, cel mai mare retailer de mobilier din lume, reducerea tarifelor comerciale este esențială, a declarat luni Jesper Brodin, directorul general al Ingka Group, entitatea care deține majoritatea magazinelor IKEA. Declarația a fost făcută într-un context în care companiile se pregătesc pentru tarifele ridicate anunțate de Donald Trump.
„ Noi, şi cred că probabil toate companiile internaţionale, beneficiem de pe urma tarifelor armonizate, şi cu cât acestea sunt mai puţine, cu atât mai bine, pentru că, la final, în orice ţară cu tarife există riscul să fii nevoit, ca firmă, să le transferi pe seama consumatorilor”, a spus Jesper Brodin la Forumul de la Davos, potrivit Agerpres, citat de observatornews.ro.
Brodin a subliniat că inflația și ratele dobânzilor ridicate au avut deja un impact negativ asupra consumatorilor în ultimii ani. Cu toate acestea, el a remarcat semne pozitive de îmbunătățire a cererii. Ingka Group, care operează magazinele IKEA în 31 de țări și contribuie cu 90% la vânzările globale ale brandului, a raportat anterior o scădere a profitului și vânzărilor, pe fondul reducerii prețurilor pentru a atrage cumpărătorii afectați de inflație.
„Suntem destul de optimişti cu privire la perspectivă şi vedem deja o modificare, în sensul că oamenii revin la ceea ce aş descrie drept o situaţie normală, când vine vorba de consum”, a spus Jesper Brodin.
Ingka Group, care operează magazinele IKEA în 31 de țări și contribuie cu 90% la vânzările globale ale brandului, a raportat anterior o scădere a profitului și vânzărilor, pe fondul reducerii prețurilor pentru a atrage cumpărătorii afectați de inflație.
Pe de altă parte, subsidiara IKEA România a înregistrat în anul fiscal 2024 (1 septembrie 2023 – 31 august 2024) o creștere de 12% a vânzărilor totale și un avans de 5% al comerțului online comparativ cu anul precedent.
Numărul vizitatorilor magazinelor din România a crescut cu 15%, depășind 6 milioane, susținut și de deschiderea noului magazin din Timișoara, în iunie 2023. De asemenea, site-ul IKEA România a înregistrat peste 28 de milioane de vizite și 382.000 de comenzi online, confirmând tendința consumatorilor de a opta pentru achiziții online.