Purtarea hijabului, vălul tradițional islamic, a devenit obligatorie în Iran, după Revoluția Islamică în 1979. Deși sunt nu pot ieși din casă fără văl, femeile de aici nu își neglijează aspectul fizic, machiajul devenind astfel o formă de înfrumusețare și nu numai. Femeile se machiază pentru a se simți libere, Iranul devenind astfel al doilea mare consumator de produse cosmetice din Orientul Mijlociu.
Într-o serie de fotografii publicate de LensCulture, fotojurnalista Hoobehfekr atrage atenția asupra acestui fenomen interesant. Femeile din toate categoriile sociale, cu varste cuprinse între 14 si 30 de ani, petrec zilinic câteva ore în fața oglinzii și cheltuiesc sume mari de bani pentru acest moft. Lucru diferit față de câteva decenii în urmă, atunci când nu aveau voie să poate machiaj.
„Din moment ce femeile trebuie să poarte mereu eșarfe, machiajul este de obicei asortat cu acestea. Pentru ele, machiajul intens este principala formă de exprimare, de când legea le obligă să-și acopere tot corpul cu hijab, mai putin fața și mâinile”, a declarat fotojurnalista.
Cele mai multe dintre ele investesc în produse de machiaj de la branduri de lux, motiv pentru care companiile de înfrumusețare privesc Orientul Mijlociu ca unul dintre principalii jucatori de pe piață. În prezent, iranienii cheltuiesc aproximativ 2 milioane de dolari pe cosmetice.