În Chile a intrat, luni, în vigoare o legislație alimentară strictă pentru a lupta împotriva obezității. Astfel producătorii sunt obligați să precizeze pe etichete conținutul de zahăr sau de grăsimi saturate și interzicând, printre altele, vânzarea de ouă de ciocolată Kinder Surprise, relatează AFP.
„Chile se poziționează ca o țară pionieră în termeni de promovare a alimentației sănătoase", a subliniat ministrul sănătății, Carmen Castillo, într-un comunicat.
Peste 60% dintre chilieni sunt supraponderali.
Legea a avut nevoie de cinci ani pentru a fi votată, plus patru ani pentru a da timp industriei agroalimentare, care a făcut un lobby intens, să se adapteze.
Legea promite să revoluționeze etichetele produselor vândute în magazine pentru a proteja mai ales copiii. În acest sens, produsele nu vor mai putea fi însoțite de o jucărie, precum Kinder Surprise sau ''Happy meal" de la McDonald's.
McDonald's trebuie să își reformuleze meniul pentru copii, iar compania italiană Ferrero nu își va mai putea vinde ouăle de ciocolată Kinder Surprise pe piața chiliană.