Cu legea nu te joci, spun nemții! Autoritățile germane au tăiat apa fabricii Tesla din Grünheide, din apropierea capitalei Berlin, pentru că a întârziat cu plata facturii.
Fabrica Tesla din apropierea capitalei Germaniei a rămas fără apă pentru că nu și-a plătit la timp factura. Autoritățile nu au stat la discuții și nici nu acordat un regim preferențial companiei deținute de Elon Mask.
„Perioada de aviz de 14 zile a trecut”, a declarat pentru Associated Press Sandra Ponesky, purtătoarea de cuvânt a Wasserverband Strausberg-Erkner (WSE), compania de furnizare al apei, potrivit Hotnews.
„Nu putem trata Tesla diferit de alți clienți”, a completat aceasta.
Aceasta a afirmat că de îndată ce Tesla va plăti datoria apa va fi repornită în aceeași zi.
Fabrica Tesla din Grünheide,este prima fabrică Gigafactory din Europa. Aceasta se află încă în construcție, iar producția ar putea începe de vara viitoare.
La sfârșitul lunii iunie 2020, Tesla a devenit cel mai valoros producător auto din lume, capitalizarea de piaţă a companiei depășind pentru prima dată valoarea Toyota, scrie CNBC.
Mai exact, acţiunile Tesla au câştigat 5 procente, ajungând la o valoare maximă de 1.135 dolari, plasând compania la o valoare de aproximativ 206,5 miliarde de dolari, la o diferență considerabilă față de Toyota, evaluată la aproximativ 202 miliarde de dolari.
Mai mult, preţul acţiunilor pentru producătorul auto, deținut de miliardarul Elon Musk, a crescut cu 170% în acest an.
Cu toate acestea, Tesla rămâne în urma companiei din Japonia în ceea ce priveşte producţia auto reală, în ciuda poziției fruntașe în ceea ce privește valoarea de piață.
În realitate, până pe 31 martie, Tesla a anunţat că a produs aproximativ 103.000 de vehicule – 15.390 de model S şi X şi 87.282 de vehicule de model 3 şi de model Y, comparativ cu Toyota, care a produs 2,4 milioane de vehicule.
La jumătatea lunii iunie, plafonul de piață evaluat pentru Tesla se situa deja undeva la aproximativ 185 miliarde de dolari, mai mult decât General Motors, Ford și Fiat Chrysler Automobiles combinate, cotația sa ridicându-se atunci la aproximativ 1.025 dolari pe acțiune, valoare care a crescut constant.
Atunci, GM valora aproximativ 41 de miliarde de dolari, Ford valora 27 de miliarde de dolari, iar FCA aproximativ 20 de miliarde de dolari, notează Cnet.com
De asemenea, îmbunătățirile constante ale evaluării de piață a producătorului auto i-au oferit CEO-ului Elon Musk o sumă de aproximativ 700 de milioane de dolari doar de la începutul acestui an.