K-pop Eternity, o nouă revelație în materie de muzică. Trupa virtuală cu fani reali și un succes imens: „Un personaj virtual poate fi perfect, dar poate fi și mai uman decât omul”
Se pare că, mai nou, trupele muzicale virtuale au fani reali și milioane de vizualizări în mediul online.
În Coreea de Sud, trupa de fete K-pop Eternity a strâns milioane de vizualizări online cu single-ul de debut „I’m Real” („Sunt real”- n.r) în 2021.
Artiste de succes care nu pot oferi autografe
Doar că aceste fete sunt singurele artiste de succes care nu pot acorda autografe, și asta deoarece ele nu există în realitate, toate cele 11 membre alte trupei fiind personaje virtuale. Eternity este generată folosind tehnologia AI, avatare realizate cu inteligența artificială și au fost create de o companie de tehnologie.
„Avantajul de a avea artiști virtuali este că, în timp ce vedetele se luptă adesea cu limitări fizice sau chiar cu suferințe mentale pentru că sunt ființe umane, artiștii virtuali pot fi liberi”, a declarat directoarea agentiției, Park Jieun, pentru BBC, citat de Click!.
În ultimul deceniu, valul cultural al muzicii pop de origine coreeană a devenit o forță de mai multe miliarde de dolari. Cu melodii captivante, producții de înaltă tehnologie și rutine de dans dificile, K-pop a pătruns în mainstreamul global și a devenit unul dintre cele mai profitabile și mai influente exporturi din Coreea de Sud. Dar vedetele de top ale K-popului, fanii lor loiali și proprietarii de afaceri, care doresc să-și valorifice succesul privesc cu toții spre viitor. Odată cu explozia inteligenței artificiale (AI), a deepfake-urilor și a tehnologiei avatarului, acești idoli își duc faima la un nivel cu totul nou.
Fețele virtuale ale membrilor Eternity au fost create de compania de tehnologie de învățare profundă Pulse9. Inițial, compania a generat 101 de fețe uimitoare și le-a sortat în patru categorii în funcție de atractivitate: dulce, sexy, inocentă și inteligentă. Fanii au fost apoi rugați să voteze favorita lor.
Compania a rugat fanii să voteze personajele favorite
Designerii interni și-au propus să anime personajele câștigătoare în funcție de preferințele lor. Fețele avatarului pot fi proiectate pe cântăreți, actori și dansatori anonimi contractați de Pulse9 pentru chat-uri live, videoclipuri și întâlniri online ale fanilor. Această tehnologie funcționează ca un filtru de deepfake, aducând personajele tale la viață. „Un personaj virtual poate fi perfect, dar poate fi și mai uman decât omul”, a mai declarat Park Ji-eun.
În concordanță cu ascensiunea tehnologiei deepfake, există îngrijorări că imaginile oamenilor pot fi manipulate fără permisiune sau folosite pentru a crea dezinformare periculoasă. Femeile raportează că fețele lor sunt folosite în filme pornografice, iar deepfakes ale președintelui rus, Vladimir Putin, și ale președintelui ucrainean, Volodymyr Zelensky, au fost distribuite pe rețelele de socializare. „Încerc mereu să clarific faptul că acestea sunt personaje fictive”, a adăugat directorul general.
Mai mult decât atât, compania Pulse9 folosește schița de ghiduri de etică AI ale Uniunii Europene atunci când creează avataruri. Ea crede că poate folosi aceste noi tehnologii și poate reduce la minimum riscurile pentru artiștii K-pop suprasolicitați și presați, care încearcă să țină pasul cu cerințele industriei.