Industria auto din Germania se așteaptă la o scădere masivă a vânzărilor de mașini electrice

Industria auto din Germania se așteaptă la o scădere masivă a vânzărilor de mașini electrice
Sursă foto: Pixabay

Vânzările de mașini din Germania sunt în urmă cu redresarea pe piața globală a autoturismelor, vânzările din 2024 fiind așteptate să fie cu 25% sub nivelurile de dinainte de pandemie, au arătat marți datele de la asociația auto germană VDA, potrivit channelnewsasia.

Vânzările de mașini din Germania au încetinit

VDA se așteaptă ca piața globală a mașinilor de pasageri să crească cu 2% în acest an, la 77,4 milioane de mașini, aproape de nivelul pre-pandemie de 78,8 milioane.

Piața de autoturisme din Germania este de așteptat să scadă cu 1%, până la 2,82 milioane, încă cu un sfert mai mică decât înainte de pandemie, a adăugat asociația.

Problemele lanțului de aprovizionare au fost în mare parte rezolvate, dar mediul de afaceri pentru producătorii germani de automobile rămâne provocator, a spus economistul șef al VDA, Manuel Kallweit.

Vânzările de mașini electrice din Germania au scăzut cu 16% în 2023, potrivit datelor VDA, și se estimează că vor scădea cu încă 9% în 2024.

Germania este considerată motorul industriei auto europene, cu cea mai mare piață auto din UE. Pentru marca Dacia, Germania reprezintă una dintre cele mai importante piețe, atât pentru modelele cu combustie, cât și pentru modelul electric Spring.

Evoluția industriei auto din Germania

În timp ce vânzările hibride plug-in sunt de așteptat să crească la 185.000 de la 176.000, vânzările de vehicule electrice cu baterii vor scădea la 451.000 de la 524.000, prognozează asociația.

Totuși, se estimează că producția de mașini electrice în Germania va crește cu 19% în acest an, la 1,45 milioane, a adăugat acesta, o mare parte din producția germană fiind destinată exportului.

Germania este al doilea cel mai mare producător de vehicule electrice de pasageri din lume după China, deși rămâne cu mult în urmă cu 1,2 milioane de mașini produse în 2023, comparativ cu 6,6 milioane în China.

Este urmată îndeaproape de Statele Unite, care au produs anul trecut 1,1 milioane de mașini electrice, potrivit datelor VDA și S&P Global Mobility.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`