O imagine a dezastrului provocată de epidemia de coronavirus poate fi observată prin comparația între traficul aerian înainte și după izbucnirea crizei. Restricțiile de circulație impuse de autoritățile chineze din cauza coronavirusului, dar și reticența turiștilor au dus la anularea unui număr uriaș de curse aeriene în China.
Mai exact, potrivit datelor publicate de Financial Times, două treimi din avioanele companiilor aeriene chineze sunt în aceste momente la sol.
Într-o postare devenită virală pe rețelele de socializare un utilizator compară numărul de zboruri în spațiul aerian al Chinei dintr-o zi obișnuită dinaintea crizei coronavirusului (12 noiembrie 2019) și traficul din 14 februarie.
În acest context, operatorii aerieni sunt cel mai afectați de izbucnirea crizei provocată de epidemia de coronavirus.
Cele mai expuse sunt însă companiile mici care nu dispun de resursele pe care le au la dispoziție giganții Air China, China Eastern Airlines sau China Southern Airlines.
Cei mai mari producători de țiței din lume se pregătesc pentru scăderea producției, pe fondul crizei generate de epidemia de coronavirus.
24 hours of China region airplane movements on a normal Friday in November 2019 (UTC time) vs last Friday the 14th Feb, 2020. #COVID19 @bnoDesk @flightradar24 @aspoerl1 pic.twitter.com/8bE0Q3Aejx
— Justin (@Trumpery45) February 15, 2020
Un alt efect resimțit la nivel mondial al epidemiei de coronavirus a fost prăbușirea prețului petrolului.
Acesta a atins cel mai mic nivel într-un an după ce s-a depreciat cu 20% de la maximul său în ianuarie.
Potrivit bbc.com, răspândirea coronavirusului a făcut ca vacanța de Anul Nou Chinezesc să se extindă în mare parte din China și restricțiile de călătorie să fie în vigoare. Drept urmare, fabricile, birourile și magazinele au rămas închise.
Asta înseamnă că cel mai mare importator de petrol brut din lume, care consumă de obicei aproximativ 14 milioane de barili pe zi, are nevoie de mult mai puțin petrol pentru a alimenta utilaje, a alimenta vehicule și pentru a menține luminile aprinse.
Este posibil ca focarul să aibă în continuare un impact deosebit de mare asupra cererii de combustibil, deoarece companiile aeriene din întreaga lume suspendă zborurile către China, iar restricțiile de călătorie din țară presupun la rândul lor mult mai puține zboruri.