Din cauza unei defecțiuni tehnice la sistemul de bagaje, în aeroport Heathrow s-au strâns sute de genți și valize. Deși reprezentanții companiei au dat asigurări că problema va fi rezolvată în două zile, mormanul de bagaje se tot extinde, iar personalul pare să nu mai facă față.
Până și piloții au intervenit pentru a încărca bagajele în avioane, însă chiar și așa haosul continuă. În această situație, reprezentanții companiei au cerut anularea a 10% din zboruri. 90 de curse au fost afectate de decizia conducerii aeroportului Heathrow de luni, potrivit AP News.
Heathrow se confruntă cu „o problemă continuă a sistemului de gestionare a bagajelor”, din cauza lipsei de personal. 15 mii de oameni au fost blocați pe fondul acestor probleme, iar călătorii afectați de anularea zborurilor s-au plâns de orele întregi de așteptare petrecute în aeroporturi, fără mâncare sau apă.
Industria a fost acuzată că nu a anticipat cererea crescută, după doi ani de întreruperi, cauzate de pandemia de Covid-19.
„Cred că va dura între 12 și 18 luni pentru ca întreaga industrie să-și recapete capacitatea de dinainte de pandemie. S-au pierdut locuri de muncă calificate și acum trebuie, ca industrie, să recrutăm oameni înapoi, să-i instruim din nou pentru a putea deservi pasagerii și asta necesită timp”, a transmis John Holland-Kaye, director executiv al aeroportului Heathrow.
Începutul sezonului estival în Europa a fost marcat de haos în aeroporturi și destinații turistice populare, deoarece companiile aeriene, agențiile guvernamentale și operatorii din industrie se străduiesc să facă față cererii de călătorii, care, în unele cazuri, a depășit deja nivelurile din 2019.
Este probabil ca situația să se agraveze, avertizează experții în turism, pe măsură ce mai mulți oameni decid să călătorească, în contextul în care tot mai mulți americani vor pleca la rândul lor în vacanță în Europa, beneficiind de decizia recentă a administrației Biden de a renunța la cerința de testare COVID pentru călătoriile aeriene internaționale.
Aeroporturile și companiile aeriene au concediat zeci de mii de lucrători în perioada de vârf a pandemiei și mulți dintre ei nu vor să se întoarcă la vechile lor locuri de muncă, unde se confruntau cu salarii mici și ore lungi de muncă.
Recrutarea și instruirea personalului nou, în special a piloților și a personalului de securitate din aeroport, poate dura mult timp și este puțin probabil ca multe posturi să fie ocupate la timp pentru perioada de vârf a călătoriilor de vară.