Guvernul SUA are „adevărată îngrijorări” cu privire la siguranța sistemului autopilot al Tesla
Secretarul american al Transporturilor, Pete Buttigieg, a declarat marți că există îngrijorări cu privire la interacțiunea dintre sistemul avansat de asistență pentru șofer Autopilot al Tesla și șoferi, care face obiectul unei investigații guvernamentale în curs, potrivit Reuters.
Noi probleme pentru Tesla
Din august 2021, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a investigat o serie de accidente Tesla care implică pilot automat și vehicule de urgență parcate și dacă vehiculele Tesla asigură în mod adecvat că șoferii sunt atenți.
„Există o preocupare reală care nu se limitează la tehnologia în sine, ci la interacțiunea dintre tehnologie și șofer”, a spus Buttigieg reporterilor când a fost întrebat despre Tesla Autopilot.
Buttigieg a spus că sistemele avansate de asistență a șoferului pot aduce beneficii. „Întrebarea nu este dacă sunt absolut lipsite de probleme sau sunt 100% sigure”, a spus Buttigieg. „Întrebarea este cum putem fi siguri că vor duce la un set mai bun de rezultate în materie de siguranță… Această tehnologie are multe avantaje promițătoare. Trebuie doar să ne asigurăm că se desfășoară într-un mod responsabil.”
În ianuarie, administratorul interimar NHTSA Ann Carlson a declarat că agenția „lucrează foarte repede” la sonda Tesla Autopilot.
În iunie 2022, NHTSA a dispus reactualizări la sonda de autopilotare în cazul a 830.000 de vehicule Tesla cu pilot automat și care au implicat accidente cu vehicule de urgență parcate.
NHTSA a spus că dovezile sugerează că șoferii în majoritatea accidentelor analizate au respectat strategia de alertă a Tesla, care urmărește să atragă atenția șoferului, ridicând întrebări cu privire la eficacitatea acesteia.
În 2020, Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor a criticat „monitorizarea ineficientă a angajării șoferului” de către Tesla, după un accident fatal din 2018 cu pilotul automat, și a spus că NHTSA a oferit „supraveghere puțină”.
În aprilie, NHTSA a deschis o anchetă pentru a stabili dacă Autopilotul sau alte sisteme avansate de șofer erau în uz atunci când o Tesla a lovit un elev de 17 ani care a ieșit dintr-un autobuz școlar din Carolina de Nord.
Din 2016, NHTSA a deschis 40 de investigații speciale de accidentare Tesla în care sistemele de asistență a șoferului, cum ar fi Autopilot, au fost suspectate de a fi utilizate, cu 20 de decese raportate. Agenția a exclus utilizarea pilotului automat Tesla în alte trei investigații speciale