Google a anunțat firmele de publicitate că va sista toate reclamele politice de pe platformele sale, până la data de 21 ianuarie, fiind cea de-a doua zi de la preluarea mandatului de președinte al SUA de către Joe Biden, informează Reuters, citat de Agerpres.
Compania Alphabet, care deține Google, și-a motivat decizia ca urmare a violențelor ce au avut loc la Cpitoliul din Washington, în cursul săptămânii trecute, când a fost validată de către Congresul american alegerea lui Biden în funcție de președinte.
Întreruperea decisă de Google, vizează toate reclamele ce fac referire la procedura de demitere a președintelui de către Congres, la inaugurarea șefului statului sau la protestele de la Capitoliul din Washington. Măsura urmează să intre în vigoare începând de joi, 14 ianuarie, iar organizațiile de știri și nici reclamele comerciale nu fac excepție.
Mai mult decât atât, compania a utilizat o versiune limitată a politicii privind „evenimentele sensibile”, începând cu evenimentele de la Washington din data de 6 ianuarie. La acel moment, nu au mai fost permise pe platformă reclamele care făceau referire la violență din motive politice.
Totodată, Google urmărește interzicerea conținutului care ar putea exploata evenimente precum urgențele sanitare, dar și dezastrele naturale.