UPDATE: În urma publicării acestui material, Mastercard a trimis B1.ro o serie de precizări în scandalul privind posibilul acord secret cu Google evocat de agenţia de ştiri Bloomberg.
Reprezentanţii companiei afirmă că modul în care funcționează rețeaua Mastercard nu permite identificarea produselor individuale pe care un consumator le achiziționează în coșul de cumpărături – fizic sau digital.
De asemenea, Mastercard menţionează că nu oferă informații care să urmărească activitatea, să difuzeze anunțuri sau chiar să măsoare eficiența anunțurilor referitoare la consumatorii individuali.
Reacţia companiei vine după ce Bloomberg a scris că Mastercard şi Google au încheiat un acord secret privind crearea unui instrument care să măsoare dacă publicitatea online a fost convertită în vânzări în magazinele din SUA.
Redăm integral, mai jos, poziţia Mastercard remisă B1.ro:
„În ceea ce privește articolul Google şi Mastercard, ÎNŢELEGERE SECRETĂ privind cumpărăturile făcute în magazinele fizice. Utilizatorii habar nu aveau ce se întâmplă cu cardurile lor, publicat în data de 3 septembrie 2018 de www.b1.ro pe baza articolului publicat de Bloomberg.com, Mastercard dorește să facă următoarele precizări:
– Premisele de la care pornește ceea ce se relatează în acest articol sunt false. Modul în care funcționează rețeaua Mastercard nu permite identificarea produselor individuale pe care un consumator le achiziționează în coșul de cumpărături – fizic sau digital. Nu este furnizată nicio informație despre tranzacții individuale sau date personale. Acest lucru respectă așteptările legate de viața privată atât a consumatorilor, cât și a comercianților din întreaga lume. În procesarea unei tranzacții, sunt vizibile numele comerciantului și suma totală a cumpărăturilor realizate de consumator, însă nu și produsele specifice achiziționate.
– La Mastercard, serviciul de măsurare media le furnizează comercianților și furnizorilor de servicii desemnați de către comercianți o măsură a eficienței campaniilor publicitare. Comercianții furnizează Mastercard informații despre campania lor de publicitate, cum ar fi datele de începere și de încheiere, iar Mastercard le oferă o evaluare a tendințelor de cheltuieli din acea perioadă de timp.
– Prin serviciul de măsurare media, Mastercard le furnizează comercianților și furnizorilor de servicii desemnați de către comercianți tendințe bazate pe date agregate și anonimizate, cum ar fi valoarea medie a unei tranzacții la comerciantul respectiv și volumele de vânzări. Nu sunt oferite informații care să urmărească activitatea, să difuzeze anunțuri sau chiar să măsoare eficiența anunțurilor referitoare la consumatorii individuali.”
-Ştirea iniţială-
Google și Mastercard au format un parteneriat secret pentru a determina dacă publicitatea online a fost convertită în vânzări în magazinele din SUA, informează Bloomberg.
Majoritatea celor două miliarde de clienți ai Mastercard nu au fost informaţi despre acest aranjament, deoarece nici compania mamă Google, Alphabet Inc., nici compania de carduri de credit nu au informat public despre tranzacția care a fost negociată în secret.
Înţelegerea, potrivit Bloomberg, a oferit companiei Google un avantaj fără precedent pentru măsurarea cheltuielilor cu amănuntul a clienţilor, ca parte a strategiei gigantului de căutare „pentru a-și consolida activitatea de bază împotriva atacurilor Amazon.com”.
Mai exact, gigantul din Silicon Valley află absolut tot despre oamenii care au făcut clic pe anunțuri, scrie evz.ro.
Spre exemplu, cineva caută un ruj roșu pe Google, dă clic pe un anunț, navighează pe web, dar nu cumpără nimic. Mai târziu, intră într-un magazin și cumpără acel ruj roșu cu Mastercard. Agentul de publicitate care a plasat anunțul primeşte un raport de la Google, care anunţă vânzarea respectivă şi datele despre clientul care a folosit cardul.
Anul trecut, când Google a anunțat serviciul, numit „Măsurarea vânzărilor în magazin”, compania a declarat pur și simplu că a avut acces la „aproximativ 70%” din cardurile de credit și de debit din SUA prin parteneri, fără a informa posesorii de carduri.
Potrivit persoanelor care au lucrat la acest caz, Google ar fi plătit milioane de dolari companiei Mastercard.
O purtătoare de cuvânt de la Google a negat orice acord cu partenerii săi – abordând în același timp preocupările privind confidențialitatea. „Nu avem acces la informații personale din cardurile de credit și de debit ale partenerilor noștri și nu împărtășim informații personale partenerilor noștri”, a precizat reprezentanta companiei.
Indiciile sugerează că acordul Mastercard a fost un avantaj pentru Google.Mai mult, compania a primit venituri de 5,70 USD pentru fiecare dolar cheltuit în campania publicitară Google, potrivit unei analize iProspect.
Conform Bloomberg, cu noua caracteristică de tranzacționare, randamentul s-a dublat aproape la 10,60 USD.