Google ia măsuri DURE împotriva tentativelor de dezinformare la alegerile europarlamentare din 2019. Schimbări RADICALE în mediul virtual
Google ia măsuri dure pentru a împiedica dezinformarea la alegerile europarlamentare din 2019.
Gigantul IT a anunțat că a lansat, în Europa, o serie de instrumente menite să asigure transparența campaniilor publicitare înaintea alegerilor din 2019 pentru Parlamentul European, transmite The Guardian, potrivit hotnews.
Rigoarea Google vine după ce s-a scris îndelung despre campania de dezinformare a Rusiei în campania pentru prezidențialele din SUA.
“Pentru a combate așa-zisele „reclame obscure”, precum cele prin care agenți străini sau nedeclarați au putut cumpăra reclame online care să fie livrate unor grupuri foarte bine delimitate de alegător, Google:
- va cere ca reclamele ce fac referire la un partid, un candidat sau o persoană în funcție să menționeze clar cine plătește pentru ele
- va verifica dacă un client de publicitate (cel care plătește pentru reclamă) este cine pretinde că este, nu altcineva
- va realiza o colecție de anunțuri electorale, specifică UE, pentru a oferi mai multe informații despre cine cumpără reclamă, cine e publicul-țintă al unei reclame și câți bani s-au cheltuit”, scrie sursa citată.