Google a ajuns la un acord cu guvernul canadian pentru a plăti compensații către companiile media din țară în schimbul distribuirii conținutului lor.
După luni de negocieri, acest acord implică o redistribuire a aproximativ 100 de milioane de dolari canadieni (67 de milioane de euro) către mass-media, o sumă sub cerința inițială a guvernului de 172 de milioane.
În contextul noii legi canadiene privind știrile online, Google și Meta sunt implicate într-un duel cu Ottawa, iar acest acord reprezintă un pas către conformitatea cu prevederile legii.
Acordul dintre Google și guvernul canadian va implica redistribuirea sumei menționate către diverse companii media din țară.
Guvernul lui Justin Trudeau a solicitat inițial 172 de milioane de dolari canadieni.
În temeiul legislației recente, numită „Online News Act” sau C-18, Google și Meta sunt obligați să încheie acorduri comerciale cu mass-media pentru distribuirea conținutului. Această lege urmează să intre în vigoare la 19 decembrie, dar Google și Meta au contestat-o.
Google a avertizat anterior că ar putea bloca site-urile de știri pe motorul său de căutare dacă legea nu este modificată. În cadrul noului acord, Google va negocia cu un singur grup reprezentând toate mediile, limitând astfel riscurile de arbitraj.
La rândul său, Meta a blocat accesul la conținutul știrilor media pe platformele sale din Canada încă de la 1 august, înainte de intrarea în vigoare a legii.
Această legislație are ca scop să protejeze presa din Canada și să compenseze migrația veniturilor din publicitate către giganții digitali. Atât Google, cât și Meta trebuie să se conformeze noilor reglementări și să încheie acorduri cu companiile media pentru a distribui conținutul acestora pe platformele lor.