Turiştii germani care aleg să-și facă vacanţa în România se întorc acasă cu bani necheltuiţi, pentru că infrastructura de agrement lipseşte, iar hotelierii nu au programe interactive care să-i ţină pe clienţi în restaurante, a declarat proprietarul unei agenţii germane.
„Hotelierii nu ştiu să-i facă pe turiştii germani să cheltuiască banii în România. Un turist german vine cu cel puţin 500 de euro la el, bani de buzunar, dar suma medie de bani disponibilă pentru a fi cheltuită în vacanţă este de 2-3.000 de euro” spune Toni Messerschmidt, un român emigrat în germania în anii ’80, în prezent proprietarul unei agenții de turism.
„Nu există hoteluri care să aibă animaţie, iar barurile nu fac programe speciale, interactive. În Spania, de exemplu, hotelurile au animatori care fac turistul să rămână în bar şi să consume. În România nu există nici măcar suveniruri cu specific naţional, şi nu sunt nici programe de agrement. Nu există bărci sau vaporaşe pentru croaziere pe mare, între staţiuni, cum au bulgarii, ci doar jetski- uri, periculoase pentru mulţi dintre turiştii străinii, care nu mai sunt tineri”, a spus Messerschmidt, citat de Mediafax.
În plus, imaginea României are de suferit din cauza hoţilor, cerşetorilor şi a prostituatelor din România.
Cu toate acestea, numărul turiștilor germani care au venit aici în 2011 a fost în creștere cu 12.1%, ajungând la circa 207.000 de turişti.