Filmul evenimentelor în scandalul “DIESELGATE”: Un inginer de la West Virginia University a prezentat în 2014 dovezi care arătau că Volkswagen AG a trişat la testele de măsurare a emisiilor poluante (VIDEO)

Filmul evenimentelor în scandalul “DIESELGATE”: Un inginer de la West Virginia University a prezentat în 2014 dovezi care arătau că Volkswagen AG a trişat la testele de măsurare a emisiilor poluante (VIDEO)

Mai multe semnale în scandalul noxelor falsificate în care este implicat concernul Volkswagen, au apărut încă de anul trecut. Un inginer de la West Virginia University, pe nume Daniel Carder, a declanşat „furtuna”, în urma unui studiu care a costat 50.000 de dolari. Nimeni nu părea să realizeze la acel moment că inginerul american putea să zdruncine din temelii unul dintre cei mai puternici producători auto din lume.

În mai 2014, Daniel Carder şi echipa sa au prezentat dovezi care arătau că Volkswagen AG a trişat la testele de măsurare a emisiilor poluante pentru maşinile diesel în Statele Unite ale Americii.

Centrul pentru Combustibili Alternativi, Motoare şi Emisii din cadrul Universităţii americane Virgia de Vest a publicat rezultatele unui studiu iniţiat de Consiliul Internaţional pentru Transport Curat, care a semnalat emisii mai mari decât cele declarate la două maşini diesel, un Volkswagen Jetta din 2012 şi un Volkswagen Passat din 2013.

„Experimentul nostru a deschis Cutia Pandorei”, declara Carder, în legătură cu respectivul studiu.

Cei de la West Virginia University au alertat California Air Resources Board şi Agenţia de Protecţie a Mediului.

În vara aceluiaşi an, Volkswagen a încercat să-i convingă pe cei de la California Air Resources Board şi Agenţia de Protecţie a Mediului de faptul că acele rezultate care vizau emisiile mai mari sunt legate de diverse „considerente tehnice şi conditii de utilizare neaşteptate”.

În luna decembrie a anului trecut, cunoscuta companie germană recheama aproape jumătate de milion de maşini din motive legate de emisiile poluante.

Pe 6 mai 2015, California Air Resources Board şi Agenţia de Protecţie a Mediului retestează maşini Volkswagen. Sunt făcute teste în laborator şi teste pe şosea. California Air Resources Board nu vede legătura dintre „considerentele tehnice” invocate de Volkswagen, acţiunea de rechemare şi rezultatele retestării.

Pentru ca în vara acestui an, California Air Resources Board şi Agenţia de Protecţie a Mediului să decidă că nu vor acorda certificate de conformitate pentru maşinile Volkswagen 2.0 TDI, model 2016, până când producatorul auto german nu va evidenţia în mod clar neregulile legate de emisiile poluante.

Pe 3 septemebrie, Oficiali Volkswagen Group admit că au creat şi instalat pe maşini un soft complicat care detectează atunci când maşina funcţionează în regim de testare.

La 2 săptămâni şi jumătate, California Air Resources Board şi Agenţia de Protecţie a Mediului fac publice rezultatele testelor şi acuză grupul Volkswagen de încălcarea legislaţiei de mediu.

Filmul evenimentelor in scandalul „DIESELGATE”

Urmăriți B1TV.ro și pe
`