Fără autostrăzi-muzeu în România, asta promite CNAIR. Astfel, pentru Autostrada Moldovei (A7), unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din România, constructorii vor realiza drumuri provizorii care vor lega sectoarele de autostradă cu rețeaua de drumuri naționale și județe naționale.
Autostrada Moldovei (A7) va avea 320 de kilometri, un proiect evaluat la aproximativ 2 miliarde de euro. Aceasta va pleca de la Ploiești și va trece pe la Buzău, Focșani, Bacău șiPașcani, de unde va începe drumul expres ca va trece pe la Suceava, până la Siret.
Până la finalul anului 2020, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) intenționează să scoată la licitație unul dintre cele 3 loturi dintre Ploiești și Buzău, secțiune de 63 de kilometri.
Primul lot dintre Ploiești din Buzău va avea în jur de 20 de kilometri și va lega A7 de autostrada București-Ploiești. Al doilea va avea în jur de 30 de kilometri, iar ultimul va funcționa ca o centură a Buzăului și astfel, va prelua traficul de pe DN2, unul dintre cele mai aglomerate drumuri din România.
Primii kilometri de autostradă din Moldova vor fi gata la Bacău, unde antreprenorul român va finaliza proiectul cu mult înainte de termen. În acest an, Centura Bacăului ar putea fi dată în trafic. Termenul de finalizare inițial era anul 2022.