Facebook a declarat că ura și hărțuirea predomină pe platforma sa. Peste 4,6 milioane de postări conțin astfel de mesaje
În cadrul comitetului Online Safety Bill, din Londra, Frances Haugen a transmis că platforma de socializare pentru care a lucrat, Facebook, „înrăutăţeşte, fără îndoială, ura”.
Fosta angajată Facebook, Frances Haugen, cunoscută pentru demascarea practicilor neortodoxe pe care compania americană le practica, a fost chemată să depună mărturie luni, 8 noiembrie, la Parlamentul European.
Facebook a ales profitul în detrimentul siguranței utilizatorilor
Conform dezvăluirilor făcute de către Facebook, ura și hărțuirea apare de 14-15 ori la fiecare 10.000 de vizualizări în cadrul postărilor de pe platforma sa, arată Reuters.
Procentajul este mai moderat în cadrul platformei Instagram, unde ura și hărțuirea apar de 5-6 ori la 10.000 de vizualizări.
Conform informațiilor oferite de către Frances Haugen, luni, în timpul mărturiei împotriva Facebook, acestea arată că Facebook a ales profitul în detrimentul siguranței utilizatorilor. Abia acum, după foarte mult timp și dezinformare, Facebook a decis să șteargă postărilor și paginilor persoanelor ce împrăștie informații false despre vaccinul anti-COVID sau despre probleme globale, mai exact, despre schimbările climatice.
Din cele 9,2 milioane de postări eliminate de către Facebook, 4,6 milioane (59.4%) conțin ură și hărțuire în cadrul acestora.
Viitoarea lege UE privind rețelele sociale
Services Act Digital (DSA) are potențialul de a fi un „standard de aur la nivel mondial“ și inspira alte țări să „urmărească noi reguli care să garanteze democrațiile noastre“, a subliniat dna Haugen în audierea sa. Ea a avertizat, totuși, că regulile trebuie să fie puternice în ceea ce privește transparența, supravegherea și aplicarea, altfel „vom pierde această oportunitate o dată la o generație de a alinia viitorul tehnologiei și al democrației”, se arată în comunicatul de presă al Parlamentului European.
În răspunsurile sale, doamna Haugen a subliniat importanța asigurării faptului că companiile precum Facebook dezvăluie în mod public datele și modul în care le colectează (despre clasarea conținutului, publicitate, parametrii de punctare, de exemplu) pentru a permite oamenilor să ia decizii transparente și să interzică „modele întunecate” online.
Cu privire la combaterea dezinformării și la retrogradarea conținutului dăunător, doamna Haugen a subliniat că Facebook este substanțial mai puțin transparent decât alte platforme și ar putea face mult mai mult pentru a face algoritmii mai siguri prin stabilirea limitelor.