Explicațiile operatorului navei care a blocat Canalul Suez. Prețul petrolului, în creștere după incident

Explicațiile operatorului navei care a blocat Canalul Suez. Prețul petrolului, în creștere după incident
Sursa foto: Twitter

Canalul Suez, care face legătura între Marea Mediterană și Oceanul Indian, prin Marea Roșie, este blocat de o navă uriașă care a eșuat. Ambarcațiunea depășește 220.000 de tone şi are 400 de metri lungime, prin urmare deblocarea rutei continuă să fie dificilă. Pentru că nava a ajuns într-o poziție oblică, a blocat complet deplasarea în canalul de uez, iar încercările de repunere pe linie au eşuat.

Preţurile petrolului au crescut miercuri cu circa 6%, în urma eşuării unei nave în Canalul Suez, din cauza îngrijorărilor că incidentul ar putea bloca livrările de ţiţei în regiune, transmite Reuters.

Cum s-a ajuns la blocarea Canalului de Suez

Cum s–a ajuns la această situație? Operatorul navei a declarat pentru France Presse că „nava a eșuat după ce a fost lovită de o rafală puternică de vânt”. Membrii echipajului sunt în siguranță.

Nava Ever Given face parte dintr-o categorie numită nave de containere ultra mari (ULCS), unele chiar prea mari pentru a traversa canalul Panama, care leagă oceanele Atlantic şi Pacific.

Nava, care transportă sute de containere din China cu destinaţia Rotterdam, este deţinută de compania de transport maritim taiwanez Evergreen şi este înregistrată în Panama, relatează The Guardian.

Preţul petrolului Brent a urcat cu 5,6%, la 64,17 dolari pe baril, după declinul de 5,9% consemnat în şedinţa precedentă.

Cotaţia petrolului West Texas Intermediate (WTI), de referinţă pe piaţa americană, a avansat cu 5,5%, la 60,96. Marţi, petrolul WTI a scăzut cu 6,2%.

Cât de important este Canalul de Suez pentru comerțul mondial

Potrivit unor estimări, aproximativ 10 milioane de barili de produse petroliere au fost blocate la cele două capete ale canalului, unele transporturi fiind deviate prin secțiuni „istorice” ale canalului, care a fost lărgit și aprofundat în locuri de-a lungul deceniilor – cel mai recent în 2015 – pentru a găzdui nave din ce în ce mai mari.

Canalul este deosebit de important pentru aprovizionarea globală cu petrol. Zece la sută din petrolul global trece prin canal și o rețea de conducte asociată a devenit o cale importantă pentru ca petrolul rus să ajungă în Asia.

Anul trecut, aproximativ 19.000 de nave, sau o medie de 51,5 nave pe zi, cu un tonaj net de 1,17 miliarde de tone, au trecut prin canal, potrivit Autorității Canalului Suez, oferind o sursă importantă de venit pentru economia Egiptului, aducând aproape 6 miliarde de dolari (4,4 miliarde GBP) în taxe.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`