Încă un proiect de infrastructură va fi gata până la EURO 2020, devenit între timp EURO 2021, din cauza reprogramării suferite în contextul pandemic. Lucrările la linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni sunt pe ultima sută de metri.
Pandemia de coronavirus a fost și cu noroc pentru România, care va găzdui 4 partide la Europeanul de anul viitor. Inițial, Guvernul și-a luat angajamentul că va finaliza, printre altele, 4 proiecte ample de infrastructură: 3 stadioane și linia de cale ferată de la Otopeni până la Gara de Nord.
Dacă nu ar fi izbucnit criza COVID-19, România nu și-ar fi dus la capăt nici măcar un proiect dintre celepromise. În acest moment, linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni este finalizată în proporție de 97%, informează CFR Infrastructură.
„Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică”, a transmis compania de stat.
Calea ferată va avea o lungime de doar 2,95 km, un proiect în valoare de 398,1 milioane de lei, o lucrare finanțată din fonduri europene nerambursabile.
CFR Infrastructură a dat asigurări că linia de cale ferată va fi operabilă până la Campionatul European de anul viitor.
„În mod sigur va fi gata până la Campionatul European.În acest moment nu avem o dată estimativă. Mai sunt aspecte de analizat din punct de vedere tehnic, din punct de vedere al circulației. Toate aceste lucruri se analizează atât cu constructorul, pe parte de proiect, dar și cu operatorii care vor asigura serviciul de transport public de călători pe linia respectivă. Vom anunța în perioada următoare când se poate circula, în ce condiții, cu ce operatori”, a declarat Oana Brânzan, purtător de cuvânt al CFR Infrastructură, pentru B1.ro.
Reprezentantul CFR a precizat că în ciuda contextului pandemic, lucrările nu au stagnat.
„Nu s-au întrerupt deloc lucrările la linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport, de când s-a semnat contractul și până acum. Nici în pandemie, nu, s-a lucrat în mod continuu”, a precizat Oana Brânzan pentru B1.ro.
Pe noua linie de transport feroviar vor putea circula atât operatori privați, cât și de stat.
„Orice operator feroviar de transport de călători care solicită să circule pe linia respectivă va circula. Se vor analiza toate cererile și se vor introduce în circulație”, a dezvăluit oficialul CFR pentru B1.ro.
Linia de tren Otopeni – Gara de Nord a stârnit numeroase controverse în 2019. Exproprierile au provocat un adevărat scandal în spațiul public. De asemenea, au existat voci din Guvern care nu au susținut termenul extrem de optimist pentru finalizarea lucrărilor. Printre aceștia, Andrei Nourescu, fost consilier la MTS.
„Eu am spus și când eram la Guvern, că sunt exagerat de optimiste toate previziunile și că nu va fi gata pânăla startul Campionatului niciunul dintre stadioane și nici linia de tren, pentru că este imposibil. În România nu există niciun tren pe linie suspendată, așa cum se face acum. Nu poți construi în câteva luni ceva ce nu ai făcut niciodată. În plus, având în vedere termenul extrem de optimist, nici chinezii sau alții nu ar fi reușit să construiască linia de tren într-un astfel de termen”, a declarat Andrei Nourescu pentru B1.ro.