Locuitorii cartierului Drumul Taberei din București au încetat să mai spere. De ani de zile li se promite că Magistrala 5 va fi gata „în curând”. De fapt, în ce stadiu se află proiectul și care sunt șansele ca linia de metrou să fie operabilă în 2020?
Metrorex a dezvăluit pentru B1.ro. stadiul lucrărilor.
„În acest moment, stadiul lucrărilor este de 97,5%”, a precizat Metrorex pentru B1.ro.
Compania evită să-și ia un angajament ferm pentru anul în curs.
„Punerea în funcțiune cu călători pe Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Eroilor, va fi realizată după efectuarea tuturor probelor tehnologice și a tuturor etapelor ce trebuie urmate în vederea îndeplinirii condițiilor impuse de normele și reglementările în vigoare, astfel încât, la momentul utilizării transportului subteran de către publicul călător, să fie asigurată în totalitate siguranța traficului și a călătorilor”, a declarat Metrorex pentru B1.ro.
În medie, fără cazurile excepționale, metroul din București transportă în jur de 600.000 de călători zilnic. Punerea în funcțiune a M5 ar putea crește capacitatea de transport la 780.000 de călători, ceea ce ar ajuta și la decongestionarea traficului la suprafață. În schimb, va fi mai aglomerat la stațiile Eroilor, unde ar urma să se facă schimbul magistralei, respectiv la Unirii.
„În situația revenirii la normal a traficului de călători cu o medie de cca de 600.000 de călători pe zi, după punerea în funcțiune a Magistralei V, secțiunea Eroilor – Râul Doamnei, media de călători transportați ar putea crește cu cca 180.000 mii de călători pe zi”, a informat Metrorex pentru B1.ro.
Lucrările la metroul din Drumul Taberei au început în anul 2011. Proiectul de infrastructură trebuia săfie gata încă din 2014, potrivit datelor oficiale comunicate de autorități. În octombrie 2019, stadiul lucrărilor era de 87%. Așadar, în 10 luni s-a înaintat cu 10,5%.
Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la o rețea de 78 de kilometri, respectiv la 63 de staţii de metrou.