EXCLUSIV // Câți kilometri de autostradă vor fi gata în 2021. Lista proiectelor, potrivit CNAIR

Publicat: 29 09. 2020, 17:46
Foto: CNAIR

Multe proiecte ample de infrastructură rutieră ar trebui să fie gata în 2021, tronsoane de autostradă și drumuri expres. În total, peste 100 de kilometri. În schimb, dacă luăm în calcul ritmul de lucru lent din ultimii ani, am putea discuta despre jumătate sau mai puțin.

Lista autostrăzilor și a drumurilor expres care ar putea fi gata în 2021

B1.ro a analizat datele oferite de CNAIR, cu privire la proiectele ce vizează drumurile de mare viteză, aflate în lucru. Iată-le pe cele care ar urma să fie gata în 2021:

Autostrada București – Brașov – lotul 2, sector Râșnov – Cristian (6,3 km + 3,5 drum de legătură): Stadiul fizic al proiectului este de 57,7%. Constructorul român Alpenside SRL s-a angajat că lucrările vor fi gata în 2020. Potrivitprogramului de execuție al CNAIR, tronsonul ar urma să fie gata în august 2021.

Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea – sectorul Chețani – Câmpia Turzii, lotul 3 (15,6 km): Proiectul a început în 2016, iar termenul de finalizare a fost 2020. Din cauza întârzierilor majore ale contractului de proiectare și execuție, noul termen este 2021. Stadiul fizic al lucrărilor este de doar 34,5%. Antreprenorii români de la Straco Group, Specialist Consulting și Total Road se ocupă de lucrări, care cel mai probabil, vor fi amânate pentru 2022.

Autostrada Sebeș – Turda – lotul 1 (17 km): Cele mai controversate proiecte de infrastructură rutieră din România se referă la cele două loturi ale Autostrăzii Sebeș – Turda. Ambele trebuiau finalizate în 2016, în condițiile în care lucrările au fost demarate în 2014. Antreprenorul italian Impresa Pizzarotti a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de 91%. Deschiderea tronsonului este programată pentru 2020, însă cel mai probabil, vai fi dat în folosință în 2021.

Autostrada Sebeș – Turda – lotul 2 (24,4 km): Problemele sunt majore pe lotul 2, unde grecii de la Aktor au ajuns abia la 74,6% stadiu fizic. Lotul al treilea este gata din 2018, realizat de Tirrena Scavi.

Drumul Expres Craiova – Pitești – tronsonul 1 (18,5 km):Stadiul fizic al proiectului este de doar 13,9%, iar data finalizării este programată pentru trimestrul IV al anului viitor. Italienii de la Tirrena Scavi se ocupă de execuție.

Drumul Expres Craiova – Pitești – tronsonul 2 (21,3 km):Stadiul fizic al lucrărilor este de 40,7%, iar finalizarea este programată și în acest caz, pentrufinalul anului 2021. Pe șantiere operează antreprenorul român Dorinel Umbrărescu. Și tronsonul 3 (31,7 km), respectiv tronsonul 4 (31,8 km)se află în gestionarea lui Umbrărescu, dar au termen anul 2023.

Pod Brăila: Podul suspendat peste Dunăre va avea aproximativ 2 kilometri. Acesta va lega Moldova și Muntenia de Dobrogea. Proiectul este împărţitîn drumul principal Brăila-Jijila,judeţul Tulcea, de 19 km şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, de 4 km. De asemenea, vorfi construite şi două viaducte de acces fiecare cu o lungime de 90 metri. Podul este construit de italienii de la Astaldiși japonezii de la IHI Infrastructure. Lucrările au început la finalul lui 2018 și sunt programate să se încheie în decembrie 2021. Manuela Dumitru, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a oferit mai multe informații despre proiect pentru B1.ro: „Este cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din România. Se lucreză bine, suntem în grafic”.

Câți kilometri de autostradă s-au inaugurat în România, în ultimii ani

2020:În 2020 s-a inaugurat Biharia Borș (5,3 km), tronsonul Iernut Chețani, ambeledin Autostrada Brașov – Oradea (17,9 km)/ Autostrada Transilvania, A3. Dacă socotim și cei 7,4 kilometri din Centura Bacăului (care va avea în total 32 de kilometri), vorbim despre 30 de kilometri de drum de mare viteză inaugurați în acest an.

2019: 43,2km

2018: 58,4km

2017: 15km

2016: 22,1km

2015: 46,5km

2014: 28,2km

2013: 97,2 km