Dezastrul navei de croazieră în Marea Mediterană: Căpitanul s-a apropiat prea mult de coastă pentru a saluta un prieten
Francesco Schettino, căpitanul italian al navei de croazieră naufragiată în Marea Meditarană, care a fost arestat pentru omor prin imprudență, după ce s-a apropiat intenționat prea mult de coasta stâncoasă a insulei Giglio, are un motiv pentru actul său: voia să trimită un mesaj de salut unui prieten de pe insulă, relatează The Telegraph.
Procurorii italieni susțin că Francesco Schettino, în vârstă de 52 de ani, s-a apropiat de coastele insulei într-un “mod stângaci și neglijent”, cauzând astfel coliziunea cu stânci subacvatice. Nava a lovit astfel un banc de nisip și a suferit o fisură de aproape 2 sute de metri lungime.
Naufragiul s-a soldat cu cel puțin șase morți, circa 60 de răniți și 15 dispăruți.
Potrivit procurorilor, căpitanul pachebotului de croaziere a încercat să facă paradă și să treacă foarte aproape de insulă “în semn de salut (la fel ca piloții de avioane de vânătoare care își duc aparatele de zbor foarte aproape pentru a saluta)”. Costa Concordia, nava condusă de Schettino, a venit foarte aproape de insulă și a salutat locuitorii printr-un sunet de sirenă prelung.
Tradiţia a luat naştere, se pare, atunci când un fost ofiţer a vrut să-şi salute soţia care trăia pe insulă. Există informaţii că şi ofiţerii de pe Costa Concordia aveau un prieten pe ţărm, la rândul său ofiţer în marina comercială italiană şi au vrut să îl salute în acelaşi fel.
„Schettino s-a apropiat de insula Giglio într-un mod stângaci şi neglijent. Nava a izbit un recif care a găurit vasul în partea stângă. Vasul s-a înclinat şi a luat foarte multă apă într-un timp scurt – două, trei minute. Căpitanul Schettino se afla la comandă în acel moment. El a fost cel care a ordonat traseul, potrivit informaţiilor de până acum. Iar pe insulă exista cineva care voia să fie salutat de pe navă”, spune Franco Verusio, a declarat procurorul din Grosseto care conduce ancheta.
Francesco Schettino a fost găsit vinovat pentru naufragiu și arestat sub acuzația de omor prin imprudență. Comisia de anchetă care cercetează condițiile producerii accidentului a anunțat că Schettino a dat dovadă de o mare lipsă de responsabilitate atunci când s-a apropiat nepermis de mult de insula Giglio.
Schettino, în vârstă de 52 de ani, a lucrat la compania Costa Crociere timp de 11 ani. În 2002 el s-a alăturat firmei ca șef al securității, iar în 2006 a fost numit comandantul navei de croazieră.